INFORÁDIÓ 
2019. november 13. szerda
Szilvia

légi közlekedés

késés

kártérítés

Döntött az uniós bíróság a légitársasági késések ügyében

Döntött az uniós bíróság a légitársasági késések ügyében

Infostart / MTI

Egy közel három és fél órás késés miatt benyújtott kártalanítási kérelem ügyében született döntés - mi számít rendkívüli körülménynek és mikor kell fizetnie egy légitársaságnak?

A légitársaság nem köteles kártalanítást fizetni az utasoknak, ha bizonyítani tudja, hogy a légi járat törlését vagy legalább háromórás késését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni - közölte döntését az Európai Unió luxembourgi központú bírósága csütörtökön.

A jogvitában egy utas és a német Lufthansa-csoporthoz tartozó Germanwings légi fuvarozó cég áll egymással szemben, az utóbbi légi járata közel három és fél órás késése miatt benyújtott kártalanítási kérelem ügyben.

A Germanwings elutasította az utas kérelmét, mivel az érintett járat késését az egyik repülőgépabroncs sérülése okozta, amelyet a kifutópályán lévő csavar okozott. Ez véleménye szerint rendkívüli körülménynek minősül, így az mentesíti a kártalanítási kötelezettség alól.

Az uniós bíróság véleménye szerint

rendkívüli körülményeknek minősíthetők az olyan események, amelyek jellegüknél vagy eredetüknél fogva nem tartoznak az érintett légi fuvarozó rendes tevékenységi körébe, és befolyásán kívül esnek.

Ugyanakkor a légitársaság feladata annak bizonyítása, hogy minden erőforrást és rendelkezésére álló pénzügyi eszközt igénybe vett annak elkerülése érdekében, hogy egy váratlan esemény miatt sérült gumiabroncs cseréje ne vezessen az érintett légi járat jelentős késéséhez.

A bíróság ítéletében kimondta, egy légitársaság csak akkor köteles kártérítést fizetni az utasoknak a repülőgépabroncs váratlan és elkerülhetetlen sérülése miatti legalább három órás késés esetén,

ha a sérülés bekövetkezését követően nem tett meg mindent a légi járat törlése vagy annak jelentős késése elkerülése érdekében.

Nem követelhető meg azonban, hogy az intézkedések az adott időpontban a légi cég kapacitását tekintve "elviselhetetlen áldozattal" járjanak - tették hozzá.

Nyitókép: Pixabay
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018