A BKV tavaly október 20-án bontotta fel az Alstommal kötött szerződést, amelyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek még 2006-ban. A felmondása oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. A felbontással egyidőben a BKV lehívta a szerződésben foglalt bankgaranciát, de ennek jogosságát az Alstom vitatta.
Álláspontjuk szerint ugyanis a BKV jogtalanul mondta fel a szerződést, így a garancia lehívása sem lehet jogos. A Nemzeti Közlekedési Hatóság azért utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna őket.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban