Az olajkatasztrófáért felelős BP mérnökei eredetileg azt tervezték, hogy tegnap megkezdik az olajfogó szerkezet tesztjét. A kísérlet során fokozatosan zárnák el a szivárgó csövet, és közben mérnék az olajfogó kúpban a nyomást. Ha a nyomás fokozatosan növekszik, az azt jelenti, hogy más helyen nem szivárog az olaj, és a berendezés fel tudja fogni az összes kiömlő nyersanyagot.
Az 5 és fél méteres, 68 tonnás, csövekből és szelepekből álló berendezés tesztelése akár két napot is igénybe venne. Az új olajfogó berendezés felszerelése ideiglenes megoldásnak számít. A BP két mentesítő fúrást kezdett oldalirányból azzal a céllal, hogy nehéziszap, majd cement lepumpálásával elzárják a mélyből feltörő kőolaj útját. A nyersolaj április 20-a óta ömlik a tengerbe, azóta, hogy felrobbant a BP által üzemeltetett olajfúró kút. A balesetben 11 munkás halt meg.