Németországban 5,7 millió 6 és 13 év közti gyermek él. A körükben végzett felmérés kimutatta, hogy ők is megsínylik a gazdasági válságot, mert míg tavaly átlagos évi zsebpénzük összege elérte a 280 eurót, idén már be kellett érniük 262 euróval. Ebbe nem számították be azokat a pénzbeli ajándékokat, amelyeket születésnapra, húsvétra és karácsonyra szánnak szüleik, illetve rokonaik.
A válaszadók nem titkolták, hogy az összeg legnagyobb részét édességre költik, és csak alig ötödéből vásárolnak játékot vagy CD-lemezt. Ennek ellenére a kereskedelem számára a
gyerekek továbbra is fontos tényezőt jelentenek, mert a tanulmány alapján évente 6 milliárd euró felett rendelkeznek.
A felmérés készítői hangsúlyozták, hogy átlagösszegekről van szó, ugyanis a tehetősebb családokban a gyerekek évente 262 eurónál jóval több zsebpénzt kapnak, de még a szerény bevétellel rendelkező szülök is csak végső esetben takarékoskodnak gyerekeiken. Így nem véletlen, hogy a szülök csak a nagyobb összegű beszerzéseknél mondanak nemet. Ide tartozik a mobiltelefon, ugyanis a 10 év alatti fiatalok alig 16 százaléka rendelkezik saját készülékkel, míg a 10 és 13 év köztiek közel háromnegyed része már a saját mobilján telefonál. Hasonló az arány a számítógépes játékok terén is.
A tanulmányból kiderült az is, hogy az említett korosztály 84 százaléka rendszeresen használja az otthoni számítógépet, ami azonban nem szorította ki végérvényesen a gyerekszobából a hagyományos játékokat sem, mert a 6 és 9 év közti válaszadók 84 százaléka rendelkezik babával, építőkockával vagy legóval. A fiatalok számára készült színes lapok, valamint az ifjúsági könyvek is változatlanul nagy keresletnek örvendenek - három közül két gyerek nélkülözhetetlennek ítélte a számukra készült olvasnivalót.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról