eur:
384.97
usd:
354.26
bux:
68257.27
2024. május 21. kedd Konstantin

Párizs-New York két óra az új "szuper-Concorde"-dal

Az Airbusokat gyártó nyugat-európai légügyi csoport, az EADS olyan "szuper-Concorde" kifejlesztését tervezi, amely két óra alatt tudná megtenni a Párizs New York közötti utat. A müncheni Focus magazin beszámolója szerint a gép az Astrium űrrepülőgép mintájára fejlesztenék ki. Az Astrium 2012-től tervez űrturistákat szállítani, az előzetes tervek szerint a másfél órás utazás 150-200 ezer euróba kerülne.

A szuperszonikus gépek versenyében a Boeing sem akar lemaradni: korábbi japán lapbeszámolók szerint egy japán ipari konzorciummal készül egy következő generációs repülőgépet kifejleszteni, amely a hangsebességnél gyorsabban repülne.

A repülő a hangsebesség kétszeresével tudna repülni, és eközben egy Concorde - amely két és fél éve történt végleges leállítása előtt szintén körülbelül ilyen sebességre volt képes - keltette zajnak csupán egy százalékát gerjesztené.

Tokió-Los Angeles öt óra alatt


A japánok azt remélik, hogy 2020-ra már piacra dobhatják a 200-300 férőhelyes szuperszonikus repülőgépet, amelynek például a Tokió-Los Angeles táv megtételéhez csupán öt órára lesz szüksége.

A Concorde utolsó menetrendszerűen közlekedő járata 2003. október 24-én szállt le a londoni Heathrow repülőtéren. A Concorde súlyos pénzügyi kudarcnak bizonyult, hiszen - jóllehet a két fejlesztő ország annak idején 200 Concorde megrendeléséről álmodott - végül összesen 14 olyan példány készült, amelyeket nemcsak próbarepülésekre, hanem kereskedelmi járatok üzemeltetésére szántak.

Ráadásul a gépekből a British Airwaysen és az Air France-on kívül egyetlen más légitársaság sem vásárolt.

Rendkívüli alkotás


Mégis osztatlan az a szakmai vélemény, hogy műszaki szempontból a Concorde rendkívüli jelentőségű ipari alkotás. Ez volt eddig az egyetlen olyan polgári repülőgép, amely a hangsebesség kétszeresével volt képes repülni, és amelynek négy - Rolls-Royce típusú - hajtóművét a harci repülőkön szokásos után-égetőkkel szerelték fel.

Hozzá hasonló sebességre a katonai gépek is képesek, de messze nem olyan tartósan, mint a Concorde, amely eddig a világ egyetlen, földrészközi távolságok megtételére alkalmas szuperszonikus repülőgépe volt.

A hangsebességnél - nagyjából 1200km/h-nál - nagyobb sebességgel repülő szuperszonikus gép először 1947-ben szállt fel a világon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Nukleáris megállapodás jött létre Magyarország és Japán között

Nukleáris megállapodás jött létre Magyarország és Japán között

Nukleáris megállapodás jött létre Magyarország és Japán között, a két ország ennek alapján együtt fog működni egyebek mellett a kis teljesítményű és helyigényű atomreaktorok technológiai fejlesztésében is - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden tokiói élő Facebook-bejelentkezésében. A bejelentés azután érkezett, hogy Hszi-Csin Ping kínai elnök minapi budapesti látogatásán széleskörű, a nukleáris energiatermelés teljes vertikumára vonatkozó megállapodást kötött a két kormány egymással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×