eur:
401.6
usd:
385.53
bux:
88050.2
2025. február 12. szerda Lídia, Lívia
Lázár János építési és közlekedési miniszter (j) és Nemény András (Éljen Szombathely!) polgármester kezet fog a szombathelyi városházán tartott sajtótájékoztatón 2025. január 23-án. A miniszter közlése szerint kétszáz milliárd forintnyi forrásból épülhet meg az évtized végéig egy 40 kilométer hosszúságú négysávos gyorsforgalmi autóút vagy autópálya Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között.
Nyitókép: MTI/Katona Tibor

Négysávos gyorsforgalmi autóút épülhet a nyugati országrészben

Kétszázmilliárd forintnyi forrásból épülhet meg az évtized végéig egy 40 kilométer hosszúságú négysávos gyorsforgalmi autóút vagy autópálya Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között – közölte csütörtökön Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki Szombathely ellenzéki polgármesterével, Nemény Andrással (Éljen Szombathely!) közösen tartott sajtótájékoztatót a városházán.

Lázár János elmondta: a kivitelezési tervek – amelyek ötmilliárd forintba kerülnek – idén december végéig elkészülnek, az engedélyezési terv és a környezetvédelmi engedélyek pedig már eddig is rendelkezésre álltak, az építéshez szükséges területek megszerzésére az idén ötszázmillió forint, jövőre pedig 1,5 milliárd forintot állami forrást biztosítanak.

Az igazi feladat az autópálya-építés 200 milliárd forintos költségének előteremtése lesz, de „van ötletük”, és a kormány elkötelezett az építés mellett – mondta.

Hozzátette: a kormányzat nem zárkózik el attól sem, hogy a várost elkerülő út nyugati szakasza – amely szintén nagyberuházás – valamiféle kooperációban, együttműködésben valósuljon meg, hiszen a majdani M87-es út első három szombathelyi kilométere részben az elkerülő út, részben az M87-es autópálya része, ami Kőszeg irányába visz.

Lázár János szólt arról is: fontosnak tartják és támogatni kívánják a szombathelyi ipari park fejlesztését, a város ugyanis egy kivételes adottságú és értékű 290-300 hektáros szabad területtel rendelkezik a megépíteni kívánt M87-es autópálya mellett, ami Magyarországon ritkaságnak számít.

„Magyarország kormánya tavaly egy új típusú üzletpolitikát kezdett a GYSEV-nél, a GYSEV szállítmányozási része és a szombathelyi ipari park között elképzelhetőnek tartok egy nagyon szoros együttműködést. Lehet ipari park, lehet egy logisztikai park, a mostani sikeres kuplunggyári logisztikai együttműködés mellett új típusú ipari, logisztikai, vasúti együttműködésre nyílhat lehetőség” – fejtette ki.

A vasúttársaságról szólva megerősítette: a jövőben a GYSEV jelentős szolgáltatásbővítést hajt végre Vas vármegyében, Győr-Moson-Soron vármegyében, valamint Veszprém vármegyében. Átvéve a MÁV szerepét és helyét magas színvonalon gondoskodik a szombathelyi vasúti közlekedés fenntartásáról, illetve új szolgáltatásokat épít ki – mondta.

Lázár János a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a Fidesz-KDNP vezette kormány volt az, amely Szombathelyet összekötötte az M1-es autópályával, szavai szerint 192 milliárd forintot költöttek a magyar adófizetők pénzéből arra, hogy Szombathelyről Budapestet autóúton és autópályán, valamint vasúton is a korábbinál rövidebb idő alatt lehessen elérni.

Megjegyezte: abban, hogy a fejlesztések megvalósulhattak, komoly érdeme volt Szombathely fideszes országgyűlési képviselője Hende Csaba és más fideszes vasi képviselők kitartó lobbitevékenységének.

Nemény András, Szombathely ellenzéki polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: az új önkormányzati ciklusban is együttműködésre törekszenek a kormánnyal, teszik ezt annak érdekében, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megvalósulhassanak a tervezett fejlesztések Szombathelyen.

Olyan várost szeretnénk ahol biztosak a munkahelyek, ahol a szombathelyiek évekre, évtizedre előre tudnak tervezni, ahol érdemes élni és családot alapítani. Célunk az, hogy a város legyen minél környezetbarátabb, zöldebb, fenntarthatóbb és biztonságosabb – mondta.

Címlapról ajánljuk
Kiújulhat a gázai háború a felek keménykedése miatt

Kiújulhat a gázai háború a felek keménykedése miatt

Kitart-e a gázai tűzszünet? Ez a kérdés, miután az izraeli miniszterelnök és az amerikai elnök ultimátumot intézett a Hamászhoz: újítsa fel a túszok elengedését, különben Izrael újrakezdi a háborút. Kemény hangot ütött meg az amerikai külügyminiszter is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.13. csütörtök, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Digitális arany vs. arany - Melyiké a jövő?– Hova tedd a pénzed?- Interaktív, díjmentes online előadás

Digitális arany vs. arany - Melyiké a jövő?– Hova tedd a pénzed?- Interaktív, díjmentes online előadás

A történelem során az arany mindig is a biztonság szimbóluma volt – egy menedék az inflációval, a gazdasági válságokkal és a pénzügyi bizonytalansággal szemben. Azonban az utóbbi években megjelent egy új versenyző a színen: a Bitcoin, amelyet sokan a „digitális aranyként” emlegetnek. Vajon melyik a jobb értékőrző? Hogyan viselkednek ezek az eszközök hosszú távon? És ami a legfontosabb: melyiké a jövő?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×