eur:
396.56
usd:
369.77
bux:
70319.21
2024. június 20. csütörtök Rafael
Outdoor detail shot with lot of brand new cars in a row
Nyitókép: roibu/Getty Images

Óriási változás jön itthon az új autóknál, megszűnik az alku lehetősége

Több márkánál megszűnnek a központi akciók, eltűnnek a kereskedők kedvezményei, nincs többé egyéni alku – jövőre indul az ügynökös autóértékesítés.

Jövőre elindul az ügynökök általi járműértékesítés Magyarországon is. A szakma által ügynöki modellnek hívott rendszer bevezetését (vagy annak elutasítását) évek óta rendkívül intenzíven vizsgálja gyakorlatilag az összes autógyártó a kontinensen – írja a vezess.hu.

2024-ben több különböző márka összesen hat európai országban elkezdte az ügynöki értékesítést.

Az ügynöki modell lényege annyi, hogy a vevő nem a kereskedőnek fizet, hanem az autógyár adja el az új autót a vásárlónak. Nincs a pénzügyi folyamatban közvetítőként senki (akit eddig kereskedőnek ismertünk), aki elteszi a maga hasznát.

Az új rendszer ellenzői leginkább a kereskedők, akik jelentős befektetésekkel a gyár előírásainak megfelelő külsejű szalonokat építettek és üzemeltetnek akár évtizedek óta, alkalmazottakat fizetnek, hirdetik az általuk értékesített márkák modelljeit, és közben versenyeznek a többiekkel.

Az ügynöki modellt legsötétebbre festők szerint a szalonok egyszerű átadási pontokká silányodnak majd. Vége lesz annak a világnak, hogy besétál az érdeklődő, hosszan elbeszélget az értékesítővel, elmegy tesztvezetésre, aztán a végén alkudozik egy jót, és megnyugtató kedvezménnyel autót vásárol. Ehelyett inkább olyan lesz a folyamat, mint amikor mosógépet vásárolunk. Nem ad majd kedvezményt sem az importőr, sem a márkakereskedő.

Az ügynöki modellben jogilag a gyár adja el az új autót, vagyis ő mondja meg az árát. Ez az ár fix lesz, és egységes az összes ügynöknél, akik jutalékot kapnak. Az ügynököknek nem lesz hozzá joguk, hogy bármilyen módon belenyúljanak az autó árába, hiába szeretné ezt a vásárló. Az adásvételi szerződésről is eltűnnek a kereskedők, maguk a gyárak lesznek rajta eladóként.

Jelenleg Ausztriában, Belgiumban és Hollandiában már az ügynöki modell szerint árul autókat a Stellantis csoport, élénken figyelik és mérik a tapasztalatokat, az ügyfelek elégedettségét. A Stellantishoz tartozik a Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep is.

A BMW-csoport Lengyelországban, Olaszországban és Svédországban kezdte el a Mini márkájának értékesítését az új módszerrel, és hamarosan több, más országban is beindul a rendszer. Először a Minivel, aztán a BMW-vel.

Címlapról ajánljuk
Kitoloncolás: Németország Üzbegisztán-terve beelőzheti a britek Ruanda-tervét

Kitoloncolás: Németország Üzbegisztán-terve beelőzheti a britek Ruanda-tervét

Üzbegisztánnal tárgyal Németország arról, hogy a bűncselekményt elkövető afgánokat az ázsiai országon keresztül toloncolhassák haza. Dánia és az Egyesült Királyság Ruandával, Olaszország pedig Albániával állapodott meg az illegális bevándorlók kitelepítéséről. A Migrációkutató Intézet kutatási vezetőjét, Sayfo Omart kérdeztük a megoldásokról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.20. csütörtök, 18:00
Demkó Attila
a Mathias Corvinus Collegium Geopolitikai Műhelyének vezetője
Új iparág megszületését lengette be Nagy Márton

Új iparág megszületését lengette be Nagy Márton

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter fogadta a legnagyobb akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt. Az egyeztetések keretében Cho Daehee-vel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chen-nel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt. A megbeszélés során a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét, különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöld átállásban rejlő lehetőségeket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×