eur:
389.95
usd:
363.88
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond
LONDON, UNITED KINGDOM - 2023/09/14: Amazon Fresh logo is seen in the City of London, the capitals financial district. (Photo by Dominika Zarzycka/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Nyitókép: Getty Images

Kútba esett az Amazon nagyszabású, innovatív projektje

Több probléma is jelentkezett az e-kereskedelmi vállalat kassza nélküli, „kisétálós” boltjaiban a tesztidőszak alatt. Többek közt kiderült az is, nem mindent tud megoldani a mesterséges intelligencia.

Az Amazon még 2016-ban lengette be, hogy kasszák nélküli szupermarketeket szeretne létrehozni. Az elképzelés az volt, hogy a vásárlóknak nem kell sorba állniuk, csak le kell venniük a kiválasztott termékeket a polcról, és miközben mennek ki az áruházból kamerák, érzékelők és a mögöttük lévő rendszer számolta volna ki, mennyivel tartoznak a vevők. Úgy tervezték, hogy egy erre a célra létrehozott fiókba küldik el a számlát a megvásárolt árucikkekről.

Az Amazon négy évvel ezelőtt ennek a koncepciónak megfelelően üzemelt be és rendezett be egy teljes szupermarketet, valamint több kisebb boltját is felszerelte a „Just Walk Out” (Csak sétálj ki) elnevezésű technológiával, melyet mesterséges intelligenciával dolgozó szoftverrel láttak el. A közérteket kisebb méretük miatt jóval könnyebb volt átállítani az új rendszerre. A raketa.hu azt írja, a tesztidőszak alatt a legnagyobb problémát az okozta, hogy a gyümölcsöket, zöldségeket, húsokat nemcsak elveszik a vásárlók, hanem megnézik, válogatnak közülük vagy visszateszik a polcra, pultra, hűtőszekrénybe,

a szenzorok pedig ezt nem tudták megfelelően érzékelni.

A rossz tapasztalatok és a túl bonyolult rendszer miatt az Amazon végül úgy döntött, átgondolja a kisétálós szupermarketekre vonatkozó ötletét – közölte az Ars Technica. A portál azt írja, még 2022-ben is mintegy ezren dolgoztak Indiában a rendszer mögötti mesterséges intelligencia fejlesztésén, ám kiderült, hogy egyszerűen nem lehet nélkülözni ebben a rendszerben az emberi jelenlétet. Minden ezer eladás után hétszáz emberi ellenőrzésre volt szükség, miközben a cél húsz-ötven ilyen interakció lett volna.

Az Amazon bosszankodhat, hogy nem sikerült megvalósítania nagyszabású tervét, mivel 2020 óta húsz kis közértben, negyven szupermarketben és két bio-szupermarketben üzemeltette a „Just Walk Out” rendszert, sőt stadionoknak és reptereknek is értékesítették azt.

Ugyanakkor az e-kereskedelmi vállalat nem fújt totális visszavonulót, ugyanis a kisétálós kisboltok megmaradnak, a szupermarketekben pedig egy saját fejlesztésű bevásárlókocsival segítenék a nagy bevásárlást.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×