Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pixabay

Földbe állt az autógyártás Oroszországban

A tehergépkocsiknál és az autóbuszoknál sokkal kisebb a visszaesés.

Oroszországban 60 százalékkal csökkent az autógyártás 2022-ben az előző évihez képest – közölte Albert Karimov, az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium helyettes vezetője az orosz parlament felsőházában.

"Általánosságban elmondható, hogy 2022-ben a termelési volumenünk körülbelül 620 ezer autó volt, ami 60 százalékkal kevesebb, mint 2021-ben. Az okokat, úgy gondolom, nem kell itt magyarázni. Meg kell jegyeznem, hogy a legnagyobb csökkenés a személygépkocsik szegmensében 66 százalékos nagyságrendű, a tehergépkocsik szegmensében sokkal kisebb, 18 százalékos" - mondta.

A legstabilabb szegmens az autóbuszoké volt, amelyek gyártásában Karimov szerint mindössze 1 százalékos csökkenés mutatkozott.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×