Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Elektromos autót töltenek a GreenTech 2021 Zöld Energia és Fenntarthatóság Szakkiállítás, Konferencia második napján Zalaegerszegen, a ZalaZone Járműipari Tesztpályán 2021. szeptember 25-én.
Nyitókép: MTI/Varga György

Elektromos autózás: érdekes számok a "megtérülő" választásról

Folyamatosan nő a teljesen elektromos meghajtású autók száma Magyarországon, de arányuk még így sem éri el az összes gépjármű egy százalékát. Ezt a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke mondta az InfoRádióban. Pukler Gábor szerint rendszeres használat mellett 6-8 éven belül visszahozzák az árukat az elektromos autók.

Jelenleg nagyjából 33 ezer tisztán elektromos meghajtású gépjármű van Magyarországon, ami az állomány 0,8 százaléka. Két éve ez az arány még csak 0,3 százalék volt. A tölthető hibridekkel együtt több mint 60 ezer olyan jármű van, amely képest teljesen elektromos üzemmódra.

„A fogyasztásnál érdemes megnézni azt, hogy 100 kilométer megtétele mennyibe került egy benzines, egy dízel- vagy egy elektromos autóval: kevesebb mint kétharmadába kerül az autózás” – mondta Pukler Gábor.

Nagy kérdés, hogy mennyivel kerül többe az elektromos autó, mint a hagyományos. Az elnök szerint 15-20 százalékkal az új autók esetében. A környezettudatosság mellett anyagi megfontolások is szólhatnak a zöld autó megvétele mellett, hiszen

az olcsóbb üzemeltetési költségek miatt visszahozzák az árukat az elektromosok. Gyakori használat, napi 200 kilométer mellett 6-8 év alatt.

Tegyük hozzá, nem mondható átlagosnak ez a kilométerszám.

A Jövő Mobilitása Szövetség vezetője nem számít arra, hogy öt-tíz éven belül többségbe kerülnek az elektromos autók, ha 10-15 százalékra feljön az aránya tíz éven belül, az már nagyon jónak számítana.

Másik kritikus pont a töltőellátottság. Erről Pukler Gábor úgy nyilatkozott, hogy már

több mint kétezer töltőállomás van az országban.

Igaz, a hosszabb utazás így is tervezést igényel – fűzte hozzá.

Az e-autók tartósságáról elmondta, hogy a karosszériájuk nem sokban különbözik a hagyományos autókétól. Az akkumulátorra nyolcévnyi garanciát adnak, valakinél ez 80, másnál 90 százalékos kapacitásmegmaradást jelent. Extrém példaként említette, hogy már egymillió kilométeres futásteljesítmény után is mértek 90 százalék fölötti akkumulátorteljesítményt. Pukler Gábor hozzátette, hogy az elektromotorban gyorsan kopó alkatrész nincs, olajozni nem kell.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×