A Magyar Telekom átfogó díjkorrekciót hajtott végre számos, már nem értékesített, ugyanakkor pontosan meg nem határozott számú előfizető által ma is használt díjcsomag esetében. Ez tíz év óta gyakorlatilag az első alkalom, amikor a szolgáltató hozzányúl már korábban beárazott konstrukciókhoz, mielőtt a jövő év elejétől intézményesedik az inflációkövető árkorrekció – írja a hwsw.hu szakportál.
A szolgáltató az előfizetők részére júliusban kiküldött számlalevelében közölte, hogy számos, elsősorban régebbi díjcsomagot érintően megemeli előfizetési és igénybe vételi díjait szeptember 1-jétől. A díjkorrekciók elsősorban a 2017-től 2020-ig értékesített, már lezárt lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásokat érinti (a teljes lista itt), mértékük pedig többnyire nem éri el a 10 százalékot, vagyis infláció alatti.
A szolgáltató közölte, a változás csak az ügyfelek egy részét érinti, akiket a cég támogat abban, hogy az aktuális díjcsomag-portfolióból megtalálják a felhasználói igényeikhez legjobban illeszkedő és legjobb értékajánlatot nyújtó díjcsomagot.
A Magyar Telekom új, szeptember 1-jétől érvényes általános szerződési feltételeiben ugyanakkor található egy ennél lényegesebb, az összes előfizetőt érintő potenciális díjkorrekciós mechanizmus is. E szerint a Telekom az "általa nyújtott szolgáltatások és azok ellenértéke közötti arányosság megőrzése érdekében", az általános inflációból eredő pénzbeli értékvesztés ellensúlyozása céljából jogosult lesz évente az előző évi inflációs adatoknak megfelelően korrigálni az összes szolgáltatás díját.