Tavaly január végéig mintegy hatmillió ügyfél kapta meg levélben vagy elektronikusan bankjától azt a levelet, amely öt hónap, a 2019. augusztustól december végéig tartó időszak bankköltségeit tartalmazta. Ez egy uniós irányelvnek köszönhető előírás. Az első egész éves kimutatást az idén januárban kellett kiküldeniük a bankoknak. A következő levél a következő hónapban érkezik – írja az azenpenzem.hu.
A tájékoztatás bankszektorszinten egységes, így – elvileg – könnyebben össze lehet hasonlítani a költségeket. A jegybank kimutatta: a bankok többsége a díjkimutatásokat (minden év január 31-ig kell áttekinthetően összesíteni a fizetési számlákhoz kapcsolódó előző évi tranzakcióik éves összesítését és azok díjait) nem küldte meg határidőre. Akadt számos egyéb tájékoztatási hiányosság is.
A Magyar Nemzeti Bank arra számított, hogy éppen a kimutatás teheti tudatosabbá a fogyasztókat, sőt akár többeket bankváltásra is sarkallhat, de a portál által megkérdezett bankok nem tapasztaltak ilyen hatást, inkább az a jellemző, hogy a díjkimutatásokkal kapcsolatos visszajelzések általában érdeklődő vagy reklamáció jellegűek, például az ügyfél nem érti, miért kapott kimutatást, van-e vele dolga.