Infostart.hu
eur:
387.77
usd:
330.65
bux:
109300.83
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Teherszállító repülőgép a Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City avatásán 2019. november 21-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Az oltóanyagok 80 százaléka légi úton érkezett Magyarországra

Mintegy 175 ezer tonnás áruforgalommal rekord évet zárhat idén a Budapest Airport cargo üzletága – mondta az InfoRádiónak a vállalat vezetője. Az InfoRádió a fejlesztési tervekről is kérdezte Kossuth Józsefet.

Miután 2021-ben a budapesti repülőtér történetének legsikeresebb cargo forgalmát bonyolítja, vélhetően a Budapest Airport Cargo messze a legmagasabb volumennel tudja majd zárni az idei évet, körülbelül 175 ezer tonnával – mondta az InfoRádóban Kossuth József. Az idei év első kilenc hónapjában 133 ezer tonna légi árut kezelt a repülőtér, közel 40 százalékos növekedési ütemmel a tavalyi évhez képes, azzal együtt, hogy a 2020-as évben nem volt csökkenés a repülőtér cargo forgalmában a koronavírus-járvány ellenére, tehát stabilan a 2019-es szintet hozta. A vállalat vezetője hozzátette: az idei volumen kimagasló a régióban, és csak nagyon kevés helyen van hasonló mértékű növekedési ráta a világon. Így összességében nagyon jó úton halad a repülőtér, hogy a kelet-közép-európai régió légiáru-szállításában vezető szerepet töltsön be.

Kossuth József szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek idén is kulcsszerepe volt Magyarország vakcinaellátásában, miután a körülbelül 15-20 millió adag koronavírus elleni oltóanyag 80 százaléka légi úton érkezett. A legnagyobb beszállítási hullám az év első és második negyedévében zajlott, de még jelenleg is vannak Pfizer-vakcina szállítmányok. A szakember úgy értékelte, hogy a magyar légi áruszállításnak remekül sikerült felkészülnie erre az egészen extra és fontos feladatra, amit a vakcinaszállítás jelentett.

A BUD cargo vezetője végezetül arra is kitért, hogy 2020 januárjában került átadásra a reptér új, világszínvonalú cargo árukezelő központja, ami egy nagyjából 16 milliárd forintos beruházás volt, és aminek köszönhetőn bátran kijelenthető, hogy a kelet-közép-európai régió legjobb légiáru-kezelő központja Budapesten található. Ugyanakkor a forgalomnövekedés miatt ezt majd bővíteni kell, raktárakkal, plusz repülőgép-állóhelyekkel, amiknek az előkészítése folyamatban van. A szakember megjegyezte, a már említett kimagasló volumennövekedéshez képest a járatok száma viszont nem nőtt drasztikus mértékben, napi szinten legfeljebb egy-két plusz járattal a repülőtér cargo járatforgalmában.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Hiánypótló piacfelmérés érkezett: kiderült, mennyibe kerül ma egy energiatároló, és megéri-e beruházni

Hiánypótló piacfelmérés érkezett: kiderült, mennyibe kerül ma egy energiatároló, és megéri-e beruházni

Az akkumulátoros energiatárolás gazdasági környezete az elmúlt néhány évben drámai fordulatot vett: a nemzetközi projektek tapasztalatai alapján a nagyobb, vállalati méretű tárolói beruházások bekerülési költségszintje mára olyan tartományba süllyedt, amely mellett piaci alapon is értelmezhetővé válik a megtérülés. Ugyanakkor a finanszírozhatóság továbbra is kulcskérdés marad, így korántsem mindegy, hogy a beruházók milyen árkörnyezetben és üzleti modellek mentén vágnak bele egy-egy energiatárolói projektbe – ennek jártunk most utána.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×