Az új autók eladását a chiphiányon kívül már az alkatrészek szállítási ellehetetlenülése is nehezíti - olvasható a Világgazdaság cikkében.
Az új autók így - mivel a kínálat is csökken, a szabályozás szigorodása miatt is - sokkal drágábbak lesznek.
A harmadik negyedévben az egy évvel korábbinál 13,6, a 2019 harmadik negyedévinél pedig 26,7 százalékkal kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez a statisztika nem az eladásokat jelzi, hanem azt mutatja meg, hogy mennyi olyan új személyautó érkezett az országba, amelyet már hónapokkal ezelőtt megrendeltek. Az alacsony szám mögött tehát nem alacsony vásárlási hajlandóság, hanem globális gyártói problémák állnak.
A gyártók rangsorolják is, hogy mely megrendeléseket mikor teljesítik; azokat a modelleket részesítik előnyben, amelyekben nagyobb a haszon, vagyis nem igazán a "tömegtermékeket" - tette világossá a lapnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.
Optimista becslések szerint 2022 tavaszán érik utol magukat a gyártók chipügyben, de az is lehet, hogy ez a dátum 2024-nél nem lesz korábbi.
A forgalombahelyezési eljárás is hosszabb lett, akár 35-45 napig is várni kell ma.