A feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a hitelintézet biztonságos működését - írta közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A hitelintézet 2018-ban 20 ezer ügyfél részére hibás utólagos tájékoztatást küldött például a termékköltségekről, a nettó hozamról és egyes tranzakciós költségekről - ismertették utalva arra, hogy az adatokat összeállító program paraméterei pontatlanok voltak. A vizsgálat problémaként azonosította azt is, hogy a bank ügyfelei a megbízások végrehajtásáról szóló teljesítési igazoláshoz csupán a bankfiókban juthattak hozzá. Az MNB szabálytalanságokat tárt fel a hitelintézet felügyeleti adatszolgáltatásával kapcsolatban is - tették hozzá.
A különböző hiányosságokat az MNB felszólítása alapján a banknak 90-180 napon belül pótolnia kell.
A bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülménynek számított, hogy a hibás tájékoztatás az ügyfelek széles körét érintette, enyhítő körülménynek minősült ugyanakkor, hogy a pénzintézet együttműködő volt.