INFORÁDIÓ 
2021. január 21. csütörtök
Ágnes

biztosítás

groupama

mnb

Aranyrúd a Magyar Nemzeti Bank (MNB) sajtótájékoztatóján a jegybank székházában 2018. október 16-án. Az MNB tízszeresére növelte Magyarország aranytartalékát, a döntéssel 2018 októberében a jegybank nemesfém állománya a korábbi 3,1 tonnáról 31,5 tonnára emelkedett, melynek értéke mintegy 1,24 milliárd dollár.

A kötelezők miatt is fizethet a Groupama

Infostart / MTI

Közel 50 millió forint bírságot szabott ki a Groupama Biztosító Zrt.-re a jegybank.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres ellenőrzései keretében átfogó vizsgálatot végzett a Groupamánál, a 2017 májustól a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakra. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 39,5 millió forint felügyeleti és 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.

Az MNB megállapította, hogy a biztosító a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosítási állománykezelése során nem minden esetben tartotta be a kötvény előállítására és annak kiküldésére rendelkezésre álló határidőt.

A kgfb esetében emellett többször megsértette a kár- és kötvénynyilvántartó, illetve az üzembentartó felé fennálló tájékoztatási kötelezettségét.

A vizsgálat az ellenőrzött élet és nem-életbiztosítási termékek szerződési feltételeiben is több jogszabálysértést állapított meg, egyebek közt azt, hogy a Groupama a szerződési feltételek egyoldalú módosítását lehetővé tevő alapos okokat nem kielégítő módon határozta meg.

Az informatikai terület vizsgálata során az MNB szabálytalanságként azonosította többek között, hogy a Groupama nem megfelelően végezte el a tesztkörnyezetben felhasznált adatok anonimizálását, illetve nem rendelkezik a rendszerbiztonsági kockázattal arányos vírus- és más rosszindulatú program elleni védelemmel.

Fogyasztóvédelmi problémának számított, hogy a biztosító több esetben hiányosan tájékoztatta az ügyfeleket például a termékismertető egyes kötelező tartalmi elemeiről, a kgfb esetében pedig a díjfelszólító levelek megküldésének elmaradása, illetve a károsult kártérítési igényével összefüggő hiányos tájékoztatások vagy azok elmaradása volt megállapítható. Az MNB a biztosító belső szabályozásával és a határidők számításával kapcsolatban javaslatokat fogalmazott meg.

A Groupama emellett több alkalommal nem vett fel jegyzőkönyvet a szóbeli ügyfélpanaszokról, azokat a panasznyilvántartásában sem rögzítette, s hiányosságok merültek fel a telefonos panaszok kezelésénél is. Ugyancsak sérültek a panaszok teljes körű, határidőben történő megválaszolására, illetve a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó jogszabályi előírások.

Mindezek alapján a jegybank kötelezte a Groupamát a feltárt hiányosságok megszüntetésére, a legtöbb jogsértés esetében idén június végéig kell beszámolnia a biztosítónak az előírt intézkedések teljesítéséről.

A bírságösszeg meghatározásakor a jegybank figyelembe vette többek közt a biztosító által elkövetett jogszabálysértések viszonylagosan jelentős súlyát, illetve azok lehetséges hatásait. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a biztosító együttműködő magatartása a jegybanki vizsgálat során, és az, hogy több kockázati kategóriában alacsony, vagy mérsékelt kockázatot azonosított az MNB.

Nyitókép: MTI/Illyés Tibor
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018