Sokan azt hiszik, hogy az e-kereskedők halálra keresik magukat, hiszen nem kell hagyományos üzleteket fenntartaniuk. A valóságban azonban az online boltok jelentős része veszteséges, és ha a vásárlónak a tényleges üzemeltetési költséget fedező árakat kellene megfizetnie, akkor nem lenne ennyi vevő, és az egész koncepció borulna - írja a g7.hu hírportál.
A lap a Conversationben megjelent cikket szemlézi, amely egyebek között arról ír, hogy az online élelmiszer-árusításból és -kiszállításból lehetetlen nyereséget termelni, mégis mindenki csinálja. Ez kizárólag azért lehet ma még így, mert a teljes élelmiszerpiaci forgalomnak csak 2 százaléka zajlik online csatornákon keresztül. Becslések szerint ez a szegmens 15 százalékos veszteséggel működik, és mindenki akkor lélegezne fel, ha megszűnne.
A cikk szerzői, akik a problémát a világ vezető e-kereskedőjének, az Amazonnak a számai alapján vezetik le, arról is beszámolnak, hogy az online rendelés a zökkenőmentes áruterjesztés érdekében a gigantikus központi raktárak helyett kisebb, helyi raktárházakat kell igénybe venniük a kereskedőknek. Ez azonban megdrágítja a logisztikát, és a növekvő költséget valahogy érvényesíteni kell, nagyrészt a vevőkön, így ez is az áremelés szükségességét jelzi.
A végső következtetés tehát az, hogy fordulópont közeleg, a jövőben sokasodni fognak a célzott ajánlatok, a regionális szinten szűkített áruválasztékok, az online keresésekre adott okos találati listák és akár az áremelések is, ami összességében csökkenteni fogja az e-kereskedelem forgalmának bővülési ütemét.