eur:
394.29
usd:
370.44
bux:
65674.41
2024. április 19. péntek Emma
Ezért nyúlnak a bőröndökbe a rakodók a Liszt Ferenc repülőtéren?

Ezért nyúlnak a bőröndökbe a rakodók a Liszt Ferenc repülőtéren?

A sorozatos poggyászlopások miatt nem csökkent a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér biztonsága és a terrorizmus elleni megelőző fellépés hatékonysága. A poggyászlopások a rakodók alulfizetettségére vezethetők vissza.

Kiválóan megfelelt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér az Európai Bizottság (EB) január 15–20. között végzett biztonsági ellenőrzésén, ahol a polgári légi közlekedés védelmét szolgáló szabályok betartását vizsgálták. A több mint 1500 hektáron működő, tízezer embernek munkát adó repülőtér biztonsága a legutóbbi, 2013-as ellenőrzés óta tovább javult - írja a Magyar Idők.

A kiváló eredmény arra is rámutat, hogy

a repülőtéren ismét elharapódzott csomagtolvajlások nem befolyásolták a bizottság véleményét.

Pedig felmerülhet, hogy amikor a legtöbb lopást a poggyászok berakodása közben, a gépek csomagterében követik el, ahol nem látja a rakodókat kamera, éppúgy be is tehetnének például egy veszélyes tárgyat a csomagba, mint ahogy az értékeket kiveszik.

Csakhogy az EB-ellenőrzés is igazolja, hogy a repülőtéren maximálisan betartják és betartatják azokat az uniós előírásokat, amelyek a közös légiközlekedés-védelmi alapkövetelmények végrehajtásához szükséges intézkedéseket meghatározzák.

Egyebek mellett a szigorított védelmi területekre – mint például a biztonsági ellenőrzésen átesett, feladott utaspoggyász tárolóterülete, illetve a csomagokat a géphez szállító kocsi – történő belépés szabályai éppúgy szerepelnek a rendeletben, mint a nem utas státusú személyek, így a rakodók ellenőrzése is.

– Nemcsak a reptérre való ki- és belépéskor ellenőriz a fegyveres polgári őrség, hanem szúrópróbaszerűen bármikor, akár az előtérbe lépéskor is, így nagy a lebukás kockázata – állítja egy repülőtéri, ma már nyugalmazott biztonsági vezető, aki szerint a lopások oka a rakodók alulfizetettségében és a külső cégekbe kiszervezett csomagkezelésben keresendő, mert a minél kisebb költségek elérése céljából alvállalkozók sokaságát vonják be a munkába.

A fapados légitársaságok megjelenésével nagyon felhígult a szakma.

Nevetséges pénzt fizetnek a reptéri kiszolgálásért, és ezt az alvállalkozók továbbhárítják a munkásokra, akik szánalmas pénzekért mozgatnak meg napi 20-30 tonnát hóban-fagyban, esőben, tűző napon. Nincs árnyék, nem tudsz pihenni, koszos, a jó isten tudja, hol járt repülőgépek rakterében mászkálsz, és a veszélyes anyagoktól az élő állatig mindennel bajlódsz. Kemény fizikai munka, nagy stresszel, bagóért – mondta el egy egykori rakodó Ágoston László bloggernek.

– Éppen ezért a munkások egy jelentős része sem éppen az oxfordi felvételijére készül, ha érted, mire gondolok, ez a munka pedig nem annyira vonzó, hogy az elvesztése bármilyen visszatartó erőt is jelentene. Ha egyetlen csomagból lenyúl valaki 100 eurót, azzal a mozdulattal már meg is kereste a fizetése egyötödét... – fogalmazott a volt rakodó.

Egy nyugat-európai repülőtéren biztonsági emberként dolgozó honfitársunk szerint a Lajtán túl nettó 2000 eurót keresnek a rakodók, Ferihegyen pedig bruttó 180-200 ezer forintot.

– Fogalmazhatunk úgy, hogy megélhetési tolvaj a budapesti repülőtéren dolgozó rakodók egy része, mert nem minden rakodó lop. Azt azonban ne zárjuk ki, hogy a rendszert maffiaszerűen működtetik valakik, akiket nagyon nehéz bíróság elé állítani.

A vagyonosodási vizsgálat megoldás lehet, de első lépésként meg kellene fizetni a rakodókat,

hogy ne érje meg nekik kockázatot vállalni – mondta lapunknak egy ma is aktív repülőtéri biztonsági szakember.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Lefordultak az amerikai indexek

Lefordultak az amerikai indexek

Gazdasági információk tekintetében ma az amerikai lakáspiacról közölnek újabb adatot, ez a monetáris politikai kilátások szempontjából lehet érdekes. A héten eddig kedvezőtlenül alakulnak a részvénypiaci folyamatok, elsősorban az Izrael és Irán közötti konfliktus fokozódása nyomta rá a bélyegét a hangulatra, emellett továbbra is ott vannak a ragadós amerikai inflációval kapcsolatos aggályok, amelyek azt a narratívát erősítik, hogy akár hosszabb ideig maradhat a magas kamatszint. A magyar tőzsde ma esett, az európaiak viszont pluszban zártak. A tengerentúlon egyelőre esés látszik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×