eur:
411.25
usd:
392.45
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Áll a bál: kiszorítanák a külföldi utakról a kelet-európai sofőröket?

Áll a bál: kiszorítanák a külföldi utakról a kelet-európai sofőröket?

Egy új jogszabály az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja. De úgy tudni, nemcsak ez a baj, hanem az eltúlzottnak tartott adminisztráció is.

Április 20-án a magyar fővárosban találkoznak a visegrádi országok fuvarozó érdekképviseletei, hogy közösen jelezzék: elutasítják a nyugati országok burkolt ­piacvédelmi intézkedéseit, amely ellehetetlenítené a kelet-európai cégek működését – mondta a Magyar Időknek a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének új főtitkára. Somogyi Gábor hangsúlyozta, hogy a V4-országok több százezer kamionjának meghatározó szerepe van az európai ellátási lánc biztosításában, autóbuszaik pedig jelentős mértékben vesznek részt az unió turisztikai szolgáltatásaiban.

Ausztria, Németország és Franciaország olyan intézkedéseket hozott az utóbbi két évben, amelyek azzal fenyegetnek, hogy lehetetlenné válik az újonnan csatlakozott uniós országok nemzetközi fuvarozóvállalkozásainak a tevékenysége a kontinens nyugati felén – mondta Somogyi Gábor. A hazai érdekképviselet többször is erőteljesen tiltakozott ezen intézkedések miatt, de most újabb fórumon kívánnak nyomatékot adni a véleményüknek.

A V4-es érdekképviseleti találkozó célja, hogy a szervezetek közösen írjanak alá egy, a fuvarozószervezetek összefogását kinyilvánító deklarációt, és közösen határozottan elutasítsák a hátrányos intézkedéseket.

Ha a régiós országok százezres nagyságrendben közlekedő járművei egyik napról a másikra eltűnnének az utakról, teljes ágazatok bénulnának meg a kontinensen

- mondta a főtitkár.

Korábban a VOLÁN Egyesülés bejelentette: beadvánnyal fordulnak az Európai Bizottsághoz az osztrák jogszabály miatt.

Túlzottnak tartják az adminisztrációt

Egy nappal korábban a Magyar Nemzet azt írta, hogy nem mindenkinek a bérek jelentenek komoly bajt.

"A magyar és más közép-európai társaságok azért tudnak a német, osztrák, olasz cégeknél olcsóbb szolgáltatási árakat ajánlani, mert alapvetően más bérstruktúrával dolgoznak" – idézte a lap a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületét (NiT Hungary).

Füle László a Lánchíd Rádió Szaldó című gazdasági magazinjában kifejtette: "míg Nyugaton jellemzően 2000 euró körüli fix bérre számíthatnak a sofőrök, addig nálunk a szerződésekben rögzített – valóban alacsonyabb – fizetések felett megjelenik a napidíj, valamint a megspórolt üzemanyag után járó extra pénz. Egy magyarországi cégnél dolgozó sofőr mindezen tételekkel együtt 1300–2000 eurós, azaz 400–620 ezer forintos fizetésre számíthat".

Ez tehát – vélekedett a NiT Hungary elnöke – más összetételű jövedelem, de lényegesen nem marad el a nyugati bérektől, legalábbis összegszinten bőven megfelel a helyi minimálbérrel kapcsolatos elvárásoknak is. Szerinte a helyi minimálbér megkövetelése a Nyugaton szolgálatot teljesítő sofőrök számára valójában csak egy eszköz arra, hogy olyan adminisztrációs terhet akasszanak a magyar szállítmányozócégek nyakába, amelyek

sok esetben betarthatatlanok, így súlyos versenyhátrányt okoznak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Tovább nő a feszültség Ukrajna és Oroszország között - Mutatjuk a piaci hatásokat

Tovább nő a feszültség Ukrajna és Oroszország között - Mutatjuk a piaci hatásokat

Alapvetően bizonytalan mozgásokat láthattunk és láthatunk ma a világ tőzsdéin, jelentősebb elmozdulások az ázsiai és az európai piacokra sem voltak jellemzőek, ebbe a miliőbe a magyar tőzsde is beilleszkedett. A befektetők a világ legnagyobb piaci értékű cégének, az Nvidiának a felemásra sikerült gyorsjelentését emésztik, a chipgyártó bár a vártnál jobb negyedéves számokat közölt, de a kilátások már inkább a növekedés lassulásáról szólnak. Ezen felül az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos hírek is mozgatják a piacokat, és a befektetők a további vállalati gyorsjelentésekre is figyelnek, illetve a bitcoinban van még nagy sztori, a legjelentősebb kriptodeviza árfolyama ma is új történelmi csúcsot döntött és karnyújtásnyira került a 100 ezer dolláros álomhatár.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×