Április 20-án a magyar fővárosban találkoznak a visegrádi országok fuvarozó érdekképviseletei, hogy közösen jelezzék: elutasítják a nyugati országok burkolt piacvédelmi intézkedéseit, amely ellehetetlenítené a kelet-európai cégek működését – mondta a Magyar Időknek a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének új főtitkára. Somogyi Gábor hangsúlyozta, hogy a V4-országok több százezer kamionjának meghatározó szerepe van az európai ellátási lánc biztosításában, autóbuszaik pedig jelentős mértékben vesznek részt az unió turisztikai szolgáltatásaiban.
Ausztria, Németország és Franciaország olyan intézkedéseket hozott az utóbbi két évben, amelyek azzal fenyegetnek, hogy lehetetlenné válik az újonnan csatlakozott uniós országok nemzetközi fuvarozóvállalkozásainak a tevékenysége a kontinens nyugati felén – mondta Somogyi Gábor. A hazai érdekképviselet többször is erőteljesen tiltakozott ezen intézkedések miatt, de most újabb fórumon kívánnak nyomatékot adni a véleményüknek.
A V4-es érdekképviseleti találkozó célja, hogy a szervezetek közösen írjanak alá egy, a fuvarozószervezetek összefogását kinyilvánító deklarációt, és közösen határozottan elutasítsák a hátrányos intézkedéseket.
Ha a régiós országok százezres nagyságrendben közlekedő járművei egyik napról a másikra eltűnnének az utakról, teljes ágazatok bénulnának meg a kontinensen
- mondta a főtitkár.
Korábban a VOLÁN Egyesülés bejelentette: beadvánnyal fordulnak az Európai Bizottsághoz az osztrák jogszabály miatt.
Túlzottnak tartják az adminisztrációt
Egy nappal korábban a Magyar Nemzet azt írta, hogy nem mindenkinek a bérek jelentenek komoly bajt.
"A magyar és más közép-európai társaságok azért tudnak a német, osztrák, olasz cégeknél olcsóbb szolgáltatási árakat ajánlani, mert alapvetően más bérstruktúrával dolgoznak" – idézte a lap a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületét (NiT Hungary).
Füle László a Lánchíd Rádió Szaldó című gazdasági magazinjában kifejtette: "míg Nyugaton jellemzően 2000 euró körüli fix bérre számíthatnak a sofőrök, addig nálunk a szerződésekben rögzített – valóban alacsonyabb – fizetések felett megjelenik a napidíj, valamint a megspórolt üzemanyag után járó extra pénz. Egy magyarországi cégnél dolgozó sofőr mindezen tételekkel együtt 1300–2000 eurós, azaz 400–620 ezer forintos fizetésre számíthat".
Ez tehát – vélekedett a NiT Hungary elnöke – más összetételű jövedelem, de lényegesen nem marad el a nyugati bérektől, legalábbis összegszinten bőven megfelel a helyi minimálbérrel kapcsolatos elvárásoknak is. Szerinte a helyi minimálbér megkövetelése a Nyugaton szolgálatot teljesítő sofőrök számára valójában csak egy eszköz arra, hogy olyan adminisztrációs terhet akasszanak a magyar szállítmányozócégek nyakába, amelyek
sok esetben betarthatatlanok, így súlyos versenyhátrányt okoznak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!