"Döntően lakossági autófinanszírozási, azon belül is elsősorban hitelszerződésekről van szó, amelyek a múltban köttettek. Az óvatos becslésünk az, hogy az árfolyamrés és az egyoldalú kamatváltozás kapcsán körülbelül mintegy százmilliárd forint vesztesége fog keletkezni ezeknek a cégeknek, ez körülbelül a tagjaink közül húsz céget érint és több tucat kisebb lízingcég is lehet az érintettek között, amelyekről nincsenek pontos információink" - mondta Lévai Gábor.
A Magyar Lízingszövetség főtitkára hozzátette: "szinte biztosan nem lesz elegendő a saját tőkéjük ennek kifizetésére, a tulajdonosoknak pótlólagos tőkét kell biztosítaniuk. Kérdés, hogy a hazai magántulajdonban lévő, kis- és középvállalkozási körbe tartozó lízingcégek közül ki fogja tudni ezt megtenni. Aki, nem, valószínűleg csődbe megy."
"Annyi pozitív hozadéka lehet a devizahiteles kérdés rendezésének, hogy valószínűleg felszabadít bizonyos lakossági forrásokat, és pontot tesz a régóta húzódó problémának a végére, felszámolja a bizonytalanságokat, és ez talán a jövőben élénkítheti a lakossági gépjárművásárlásokat" - fejezte ki reményét Lévai Gábor.
Hanganyag: Kaputa Júlia