eur:
388.1
usd:
360.08
bux:
69016.26
2024. május 10. péntek Ármin, Pálma

Olcsóbb áruért a város végére is elmegyünk

A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, akik az elmúlt évekhez képest kevesebbszer mennek vásárolni. A bolt megválasztásakor az áru frissessége, az árszínvonal és a választék továbbra is a legfontosabb szempontok, viszont megnőtt az akciók és promóciók jelentősége - derül ki a GfK Hungária kutatásából.

A gazdasági válság katalizátorként hatott az új vásárlói trendek kialakulására hazánkban. Árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a vásárlók, akik ennek következtében jobban megtervezik a bevásárlásaikat. Fontosabb lett a vásárlás előtti informálódás szerepe, ami abban is megnyilvánul, hogy egyre többen tanulmányozzák át a kereskedelmi láncok reklámújságait. Ez a tendencia igaz a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre is.

A GfK Hungária közreműködésével készült, 11 ország adatait magába foglaló Háztartáspanel felmérés alapján globálisan is kimutatható a vásárlási alkalmak számának csökkenése, vagyis kevesebbszer megyünk vásárolni, mint a korábbi években. A kevesebb alkalom egyben azt is jelenti, hogy csökken az alkalomszerű, úgynevezett impulzus vásárlások aránya is.

A vásárlási gyakoriság csökkenése egyben azt is jelenti, hogy a háztartások által látogatott boltok köre bővült, egy-egy jó ajánlat kedvéért a vásárló hajlamos messzebbre is elmenni. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az előző évek felmérései alapján konzisztensen az áru frissessége, az árszínvonal és a választék voltak hazánkban a legfontosabb szempontok.

Megfigyelhető, hogy a válság hatására csökkent e szempontok relatív súlya, és erőteljesen megnőtt annak a jelentősége, hogy az adott bolt vagy lánc milyen akciókat és promóciókat kínál a vásárlók számára. A körbevásárlás hatására csökken a boltok iránti lojalitás, vagyis jobban szétaprózódik a boltok között a vásárlók költése.

A kereskedőknek kihívást jelent, hogy kevesebb alkalom nyílik a vásárlók meggyőzésére az eladótéren belül, illetve növekszik a verseny a vásárlók megszerzéséért. Ma már szinte minden lánc rendelkezik saját hűség-programmal, és egy-egy háztartásban átlagosan három különféle lánc hűségkártyája vagy pontgyűjtő füzete található meg párhuzamosan.

"A feladat most már az, hogy olyan programot indítsanak a láncok, amely "túlkiabálja" a marketing zajt, és folyamatosan fenn tudja tartani a vásárlók érdeklődését, aktív részvételét a programban - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária szektormenedzsere.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hszi Csin-ping: Kína támogatja Magyarországot, hogy nagyobb szerepet játsszon az EU-ban

Hszi Csin-ping: Kína támogatja Magyarországot, hogy nagyobb szerepet játsszon az EU-ban

Orbán Viktor miniszterelnök csütörtök délután fogadta a Kínai Népköztársaság elnökét, Hszi Csin-pinget. A tárgyalások után az előzetes hírek szerint mintegy másfél tucat megállapodást írtak alá, majd sajtónyilatkozatot tett a két vezető. Orbán Viktor felsorolta az ágazatokat, amelyekben megállapodások jöttek létre. Hszi Csin-ping kiemelte: stratégiai partnerséget köt a két ország, amellyel arany útra terelik a kínai–magyar kapcsolatokat.

18 kínai-magyar megegyezés született - bejelentették a konkrétumokat

A külgazdasági és külügyminiszter számolt be azon fontosabb projektekről, amelyekkel kapcsolatban a kínai elnök és delegációjának budapesti tartózkodása idején megállapodást kötöttek. Reptéri gyorsvasút, olajvezeték, "szupergyors" határátkelőhely is létesül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.10. péntek, 18:00
Such György a Magyar Jégkorong Szövetség elnöke
Erdély Csanád a magyar jégkorong-válogatott csapatkapitánya
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×