A 2012 közepétől üzemelő gyárban C30-as és V70-es modelleket fognak összeszerelni, emellett a Geely az ipari parkban fogja létrehozni a Volvo kínai főhadiszállását, kutatási-fejlesztési, valamint értékesítési központját.
A Geely augusztus elején zárta le a Volvo ügyletet, amelynek révén a kínai autóipari vállalat másfél milliárd dollárért megvette a Fordtól a svéd világmárkát.
A Geely még márciusban jutott egyezségre a svéd vállalat megvásárlásáról, és az Európai Unió versenyhatósága július elején, a kínai kormány július végén hagyta jóvá az ügyletet.
A két vállalat között kötött megállapodás értelmében a Geely az akvizíciót követően fenntartja a Volvo márkát és a gyártást is Svédországban, beleértve a Volvo központját, termelőüzemeit és fejlesztő központját.
A Ford röviddel a nemzetközi pénzügyi válság kitörését követően hirdette meg értékesítésre veszteséges leányvállalatát, amit 1999-ben 6,4 milliárd dollárért vásárolt meg.
A Volvo tavaly 20 ezer alkalmazottal 375 ezer személyautót gyártott. A Geely 1986-ban jött létre, és akkoriban hűtőszekrény alkatrészeket állított elő. Autókat 1997 óta gyárt, jelenleg hat kínai telephelyen, mintegy 12 ezer alkalmazottal.
Jön a havazás, elkészültek az első térképek