4 359 újautót helyeztek Magyarországon forgalomba 2010 júliusában; ez 19,2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. 2008 áprilisa óta nem volt rá példa, hogy pozitív lett volna az év/év alapú dinamika.
A növekedés elsősorban az alacsony bázisnak tudható be, az eladások volumenét tekintve ugyanis a tavalyi év második felében és az idei év első hónapjaiban érte el a hazai autópiac a mélypontot. Másrészt pedig a vállalati flottákban bekövetkező cseréknek és bővítéseknek köszönhető a pozitív dinamika.
A hazai autópiacon lassú növekedés mutatkozik, az elmúlt öt hónapban négyezer darab körül stabilizálódtak az értékesítések, ami továbbra is messze elmarad a válság előtti, 15 ezer darab feletti havi eladásoktól.
Az egyes márkák között a Volkswagen volt a piacvezető a múlt hónapban a magyar piacon, 620 darabos értékesítéssel 14,2 százalékos piaci részesedést hasított ki magának. A bázisidőszakban piacvezető Ford a negyedik helyre csúszott vissza, részesedése 10,8 százalékra csökkent. A második legkeresettebb márkának az Opel bizonyul, a Skoda pedig a harmadik helyet szerezte meg - derül ki a Datahouse statisztikáiból.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban