A legfontosabb az, hogy azonnal be kell jelenteni a banknak, ha észrevesszük, hogy visszaéltek a bankkártyánkkal - mondta a Magyar Nemzeti Bank igazgatója az InfoRádiónak.
Előfordulhat, hogy az ügyfél nem veszi észre, hogy elveszítette a bankkártyáját, csak azt, hogy arról tranzakciókat indítanak mások. Ebben az esetben is fontos, hogy minél gyorsabban értesítse a bankot - hangsúlyozta Bartha Lajos, aki hozzátette: ha nem a kártya, hanem a pin kód került illetéktelen kezekbe, akkor is a lehető leggyorsabban jelezni kell ezt a pénzintézetnek.
Abban az esetben, ha több nap eltelik, amíg az illető észreveszi, hogy nincs meg a bankkártya, a szabályozás szerint 45 ezer forintig az ügyfelet terheli a kár, a fölött pedig a kibocsátó bankot. A pénzintézetek minden egyes ilyen esetben megvizsgálják a visszaélés körülményeit - hangoztatta a bankigazgató.
Bartha Lajos elmondta azt is, hogy egy 2007-ben életbe lépett kormányrendeletnek köszönhetően jelentősen lecsökkent az a veszteség, amit a kártyabirtokosoknak kell elviselniük: korábban a felmerült kárestek 45 százalékát a kártya tulajdonosa volt kénytelen elszenvedni, 2008-ban azonban ez az arány 22 százalékra csökkent.
Hanganyag: Panulin Ildikó