2008 végén már lehetett arra számítani, hogy jelentősen lassul a pénzügyi szolgáltatói piac - mondta az InfoRádiónak az Allianz Hungária elnök-vezérigazgatója, aki hozzátette: erre a visszaesésre úgy próbálnak reagálni, hogy előtérbe helyezik a klasszikus életbiztosítási termékeket a vagyonbiztosítások területén is, a banki részlegnél pedig a hitelezéssel szemben a megtakarításokra koncentrálnak.
Az életbiztosítások közül kiemelt szerepet kapnak a kockázati típusúak, amelyekben a magyar piac a legutolsók között kullog Európában - hangsúlyozta Kisbenedek Péter, aki szerint a mostani válsághelyzetben az emberek jobban végiggondolják majd, hogy ha a családban elveszíti munkáját az egyik kereső, akkor hosszabb távra legyen tartaléka, amellyel rendezni tudja sorait és elkerülheti a teljes összeomlást.
A vezérigazgató úgy látja: az egyszeri díjas, magasabb kockázatú befektetések dinamikája jelentősen visszaesik, és sokkal inkább a tőke- és hozamgarantált befektetési termékek kerülnek előtérbe.
Az Allianz társaságnál az értékesítési csatornákat is átalakítják, mert a piac rendkívül sokrétűvé vált, és az egymástól jól elkülöníthető különböző ügyfélszegmensekre más-más értékesítési csatornák és termékek felelnek meg - mondta Kisbenedek Péter, hozzátéve: az eddigi földrajzi alapon szervezett értékesítési hálózatot egy egymással versengő, szegmensekre koncentráló értékesítési szervezetté alakítják át.
A vezérigazgató hangsúlyozta: az átszervezés minimális létszámleépítéssel jár, amely nagyjából száz körüli ember elbocsátását jelenti a 3500 dolgozóból.
Sok új ügyfél érkezett
A lakossági szegmensre, az aktív keresőkre koncentrált a kötelező gépjármű felelősség-biztosítási kampányban az Allianz, és az árakat is ehhez mérten állapította meg - mondta a biztosítótársaság vezérigazgató-helyettese, aki hozzátette: nagyjából 200 ezer új ügyfél érkezett az Allianzhoz, és csak 75 ezer távozott.
Kálózdi Tamás kiemelte: sikerük titka az volt, hogy a 28 és 40 év közötti lakosság között a legjobb árakat tudták nyújtani a kötelező gépjármű felelősség-biztosítás terén, ráadásul a társaság tőkeereje és tartalékai is meggyőzték az ügyfeleket, akik bizalmatlanok az MÁV biztosító csődje után.
Az Allianz emelte a tehergépjárművek és flották biztosítási árait - ez tudatos lépés volt, így átrendeződött a szerződésállomány, és túlsúlyba kerültek a lakossági ügyfelek - mondta a vezérigazgató-helyettes.
Hanganyag: Panulin Ildikó