Az NHH egyben kötelezte a céget a hivatalból lefolytatott eljárás 56 ezer forintos költségének megtérítésére is.
Az NHH 2008 nyarán ellenőrizte, hogy a Vodafone betartja-e a jogszabályokban és a korábbi határozatokban előírtakat és megállapította, hogy a szolgáltató ugyan ad kimutatást a számlapanasszal élő kártyás ügyfeleknek, de abban a korábbi felszólítás ellenére sem szerepel a hívás díja.
A kimutatás annak igazolására szolgál, hogy a szolgáltató az egyes hívások esetében - a hívás időtartamának és a hívás egységdíjának szorzataként - milyen hívásdíjjal számolt. Az NHH ezért nem fogadja el a Vodafone gyakorlatát, hiszen ezzel az előfizető feladatává teszi az egyes hívások díjának kiszámítását.
A bírság összegének megállapításakor az NHH egyebek mellett azt is figyelembe vette, hogy a vizsgálat idején a Vodafone-nak mintegy 1,3 millió pre-paid kártyás ügyfele volt, illetve azt, hogy a kimutatás jogszabályoknak megfelelő kiállítása az előfizető szempontjából garanciális jelentőségű. A kimutatás segíti a fogyasztót, hogy tényleges kiadásainak ismeretében hozhasson tudatos döntéseket és így a piaci verseny fenntartásának is lényeges eleme.
Az NHH először 2005-ben szólította fel Vodafone-t, hogy a jogszabályoknak megfelelően, az előre fizető ügyfelek esetében is tegye elérhetővé a forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást. Tavaly az NHH megállapította, hogy a szolgáltató ugyan ad kimutatást, de nem a jogszabálynak megfelelő tartalommal. Ekkor az NHH felszólította céget, hogy tegye gyakorlatát minden szempontból jogszerűvé.
Ilyen nincs, ez már az ötödik súlyos baleset az M5-ösön