Leginkább az üzemanyag drágulása okoz egyre nagyobb problémát - így a Lufthansa érdeklődése szinte kapóra jött a skandináv országoknak az SAS légitársaság fennmaradása szempontjából.
Az SAS részvények 50 százaléka három skandináv ország tulajdonát képezi. Norvégiára ebből csak 14,3 százalék jut, de - mint az oslói kormány szóvivője elmondta - ezt is szívesen eladnák a Lufthansának.
Utalt azonban arra, hogy a végső döntést mindenképpen össze akarják hangolni Koppenhágával és a Stockholmmal.
Az SAS sok már légitársasághoz hasonlóan a közelmúltban pénzügyi örvénybe került, részvényeinek árfolyama a múlt év során több mint 60 százalékkal zuhant, bár a nyár folyamán némileg emelkedett az árfolyam, így mindkét fél számára előnyösnek ígérkezik az időpont az esetleges teljes, vagy részleges átvételre.
A Lufthansa az esztendő során máris közel másfél milliárd euró nyereséget könyvelt el, aminek egy részét szívesen befektetné olyan légitársaságba, amellyel már eddig is jól tudott együttműködni a vezetése alatt álló Star Alliance nevű légiközlekedési szervezeten belül, és így tovább erősíthetné pozícióját a világ légi forgalmában.
Ilyen nincs, ez már az ötödik súlyos baleset az M5-ösön