A határidő előtt a MÁV Általános Biztosító Egyesület már több mint 100 ezer tagja szerződött át más biztosítótársasághoz. Néhány tízezer magánügyfélnek tehát az utolsó napon, pénteken kell megkötnie a kötelező felelősségbiztosításra vonatkozó szerződést.
Mint Papp Lajos elmondta, tapasztalatai szerint az ügyfelek magatartására általában jellemző, hogy az utolsó pillanatig várnak, így péntekre rekordszámú szerződéskötés várható. Az elnök hozzátette: a pénteken szerződők többsége vélhetően az interneten keresztül veszi fel új felelősségbiztosítójával a kapcsolatot.
Lehetnek olyan autósok is - vélekedett Papp Lajos -, akik valamilyen indulat hatására úgy döntöttek, nem kötnek új biztosítást. Ezzel kapcsolatban elmondta: nincs kivétel, minden járműnek rendelkeznie kell felelősségbiztosítással. Aki ennek hiányában okoz balesetet, magának kell megtérítenie a kárt.
Nem lehet arra számítani, hogy a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) megtéríti az általuk okozott kárt a kártalanítási számla terhére. A károsult autósoknak valóban fizet erről a MABISZ, ám az így kifizetett összegeket minden esetben behajtják a károkozón. Nem lehet tehát "megúszni" a kártérítési felelősséget, és nem lehet arra sem számítani, hogy esetleg januárig halasztja valaki az új szerződés megkötését - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke.
Az új szerződésekről Papp Lajos elmondta: nem jellemző, hogy jelentősebb arányban választották volna a nagyobb biztosítókat. Az is látszik, hogy nem rettentek el az autósok teljes mértékben az egyesületi formától, szép számmal akadt ilyen kötés is. Továbbra is az ár a legfontosabb döntési szempont: a legolcsóbb biztosítók közül választott a legtöbb ügyfél. Ha azonos árkategóriában találtak biztosítóintézeti ajánlatot, akkor azonban az egyesületi forma rovására ezt választották.
Hanganyag: Kaputa Júlia