eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó

Elképesztő pazarlás az M6/M60-as autópálya építésénél

Sürgősen új technológiát kell keresni az M6/M60-as autópálya továbbépítéséhez, a Bátaszéknél korábban beomlott alagútnál ugyanis felgyorsult a talaj süllyedése. Az új technológiára jövő héten tesz javaslatot egy nemzetközi szakértői csoport. Szorít az idő, a sztrádának ugyanis el kell érnie Pécset 2010 tavaszára.

Bár Pósta Zoltán szekszárdi közlekedésmérnök hónapokkal ezelőtt azért távozott a gazdasági tárcától, mert úgy vélte, hogy csak idő kérdése, hogy mikor omlik be az M6 autópálya Bátaszéknél épülő, A jelzésű alagútja, az építkezés mégis folytatódott.

Július 24-én kétszáz méteren beomlott az alagút. Az építtető koncessziós cég főmérnöke akkor azt mondta, a munkálatokat mind a négy épülő alagútban leállították, és az ügyben vizsgálat kezdődik. A Magyar Állami Földtani Intézet igazgatója nem sokkal ez után közleményében jelezte, hogy - ahogy a legtöbb állami beruházásnál -, így most sem kérdezte meg őket senki a terület geológiai viszonyairól, jóllehet az intézetet pont az állami beruházásokhoz szükséges földtani kutatások elvégzésére alapították.

A Mecsek Construction Group így nem is tudta figyelembe venni a löszös, agyagos talaj azon tulajdonságát, hogy esős időben megszívja magát, és könnyen megindul. Amit akkor még csak pedzegettek, az mára világossá is vált: technológiát kell váltani, mégpedig sürgősen.

Rakita András főmérnök szerint felgyorsult a talaj süllyedése az alagúthoz közeli szakaszon, és bár a süllyedés és a talaj deformációja megállhat, de újabb omlásveszély van az alagútban. Az ott dolgozó több mint 230 munkás kényszerszabadságon van, a főmérnök pedig korábban azt mondta, amint elhárulnak az akadályok, folytatódhat a munka.

Erre egy német-magyar szakértői csoport tesz majd javaslatot legkésőbb a jövő hét közepén. Rakita András szerint társadalmi és gazdasági érdek is, hogy az eredetileg tervezett határidőre, 2010 tavaszára megépüljön az autópálya Pécsig. Ez különösen fontos, hiszen a baranyai megyeszékhely abban az évben lesz Európa kulturális fővárosa, a pályázatban pedig szerepelt, hogy addigra kész lesz a sztráda.

Mindeközben a portfolio.hu helyszíni riportjából az derült ki, hogy elképesztő méretű pazarlás folyik az M6/M60-as autópálya építésénél.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×