Márciusban a vasút szóvivője bejelentette, hogy idén az üzleti forgalmat legalább 5 százalékkal akarják növelni. Noha az első félévre vonatkozó hivatalos adatokat csak egy hét múlva hozzák nyilvánosságra, a Reuters hírügynökség úgy tudja, hogy ebben az időszakban már 8 és fél százalékkal sikerült emelni a bevételeket, ami így csaknem17 milliárd eurót tett ki.
A német vasút privatizálása óta átmeneti anyagi veszteségek elkönyvelésére kényszerült, de a cég elnöke, Mehdorn már tavaly ígéretet tett, hogy a céget nyereségessé teszi. Ennek érdekében karcsúsították a vasút személyi állományát, egyben pedig igencsak kecsegtető ajánlatokkal hódították vissza az utazóközönséget. Így megfigyelők csaknem biztosra veszik, hogy a cég forgalma idén eléri a tervezett 34 milliárd eurót, ami igencsak kedvező feltételt teremt a vasúti részvények tőzsdei bevezetésére is.
Ezek után nem jelentett különösebb meglepetést a vállalat azon törekvése sem, hogy betársul egy jól jövedelmező olasz magán-vasúttársaságba. Lapértesülések szerint a Fiat és a Ferrari autógyár elnöke részéről alapított Nuovo Trasporto Viaggiatori nevű gyorsvasút 2011-ben akarja megindítani járatait Torino és Nápoly között és ennek megvalósításához szüksége van külföldi tökére is, amit - legalábbis jórészben - a német vasúttársaság biztosíthat.
Ilyen nincs, ez már az ötödik súlyos baleset az M5-ösön