A Malév a működés és a létszám optimalizálását gazdasági kényszerrel magyarázza, a mintegy 2.500 dolgozó munkahelyének megőrzése érdekében.
Az elbocsátások várhatóan nagyobb mértékben érintik a pilótákat és a légiutas-kísérőket. A közlemény szerint a Malév annak érdekében, hogy minél kevesebb saját alkalmazottjától kelljen megválnia, a kölcsönzött munkaerő számát is 100 fővel csökkenti.
A légitársaság 2007 novemberében csoportos létszámleépítés keretében elbocsátott 120 főt, (6 százalékot). Ezt is figyelembe véve a privatizációs szerződésben vállalt, három évre megengedett 30 százalékos elbocsátási keretet még nem merítette ki.
A cég hétfőn megküldte a csoportos létszámleépítésről szóló levelet a Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központnak, és tájékoztatta a cég Központi Üzemi Tanácsát, a munkavállalókat és az érdekképviseleteket. A társaság rendelkezik az elbocsátásokhoz szükséges pénzeszközökkel, ezt a költséget befektetésnek tekinti, ami kevesebb mint egy év alatt megtérül - közölték.
Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója az InfoRádiónak adott múlt heti interjúban azt mondta: az új flottához kell igazítani a létszámot is.
A Malév a téli menetrendben megtartja minden európai és közel-keleti célállomását.
A társaság szeptembertől állít üzembe négy Bombardier Q400-as turbópropelleres repülőgépet, amelyek a többi gépnél 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A légitársaság flottájában 18 Next Generation Boeing-737-es repülőgép van.
A Malév több légitársasággal folytat tárgyalásokat az öt repülőgép bérbeadásról.
Jön a havazás, elkészültek az első térképek