Az ING vezető szénhidrogén-ipari elemzője ezt egyrészt azzal magyarázza, hogy az európai kőolaj-finomítók nem voltak felkészülve a dízelüzemanyag iránti gyors keresletnövekedésre.
Pletser Tamás az InfoRádióban elmondta: a beruházási tervekből arra lehet következtetni, hogy az elkövetkező években sem emelkedik jelentősen a térség finomítóinak kapacitása, így a gázolajra továbbra is nagy lesz a kereslet.
Ugyanakkor Magyarországnak az európai uniós elvárások értelmében belátható időn belül ki kell egyenlítenie a benzin és a gázolaj jövedéki adója közötti több mint 15 forintos literenkénti különbséget.
Az elemző azt is elmondta, hogy jelenleg a gázolja jövedéki adója Magyarországon literenként 85 forint, míg a benziné literenként 103,5 forint. A különbséget fel kell számolni, az pedig kizárható, hogy a kabinet a benzin jövedéki adóját csökkentené.
Hanganyag: Hlavay Richárd