Az árcsökkenés okai között van az a 2005-ben bevezetett szabályozás, aminek értelmében a szolgáltatók, valamint a Nemzeti Hírközlési Hatóság a piacon elérhető kiskereskedelmi árak alapján határozzák meg a nagykereskedelmi árat. Ezzel megfelelő árrést biztosítanak a szolgáltatóknak ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak versenyezni - mondta az InfoRádiónak a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője.
Márton György szerint a szabályozás sikeres volt, mert elérte céljait: egyre több szolgáltató lép az internetpiacra, ahol egy verseny alakult ki. Hozzátette: a Hatóság hagyta, hogy az elmúlt években a kábeles internet megerősödjön, és ennek nagyon jó hatása volt az árversenyre.
A hatóság szóvivője ugyanakkor úgy véli: az árcsökkenés nyilván nem tartható hosszú távon.
A szóvivő elmondta, hogy az internetpiacon ma már 3 szereplő van jelen: a kábeles és az ADSL-es szolgáltatás, valamint 2007-től a mobilhálózatok is aktív versenyszereplőkké váltak.
A vezetékes szélessávú hozzáférések piaca 33 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy 2007 végén több mint 1,3 millió vezetékes szélessávú szolgáltatást igénybe vevő ügyfél volt.
E mellett - mondta Márton György - 180 és 200 ezer közöttire becsülhető a mobil szélessávú internetet használók, akiknek száma valószínűleg tovább fog növekedni, mert a 3 mobilszolgáltató közül 2 vállalta az állam felé, hogy a 2008-2009-ben 20-20 milliárd forintot fordítanak saját hálózatuk fejlesztésére.
Hanganyag: Panulin Ildikó