Úgy tűnik, ha nem is teljes sikerrel, de egyelőre jól lobbiznak a fuvarozói érdekképviseletek. Azt már elérték, hogy pénzügyminisztérium fogadja a szakmai szervezetek vezetőit.
A pénzügyi tárcánál történt megbeszélésen résztvett a fuvarozói oldalról Dávid Ferenc, VOSZ főtitkára, Wáberer György, a legnagyobb fuvarozó cég tulajdonosa, a VOSZ soros elnöke, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke, Peredi Péter, a FUVOSZ főtitkára, és Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára. A szakmai szervezetek vezetőit a pénzügyminiszter fogadta, de ott volt a megbeszélésen Puch László, a közlekedési tárca államtitkára, valamint Karácsony Imréné, a Pénzügyminisztérium, és Csepi Lajos, a közlekedési minisztérium szakállamtitkára.
A megbeszéléseket a két fél szerint az indokolta, hogy az elmúlt hetekben folyamatosan emelkedett az üzemanyagok ára, mostanra csúcsot is döntött. A fuvarozói szervezetek kormányzati lépéseket szorgalmaztak, a jövedéki adó csökkentését szerették volna elérni.
A pénzügyi tárca közleménye szerint Veres János azt mondta, hogy a kormány adócsökkentést nem tart indokoltnak és lehetségesnek, de a pénzügyminiszter azt megígérte, hogy elemzik a szakma helyzetét, és megnézik, milyen intézkedéssel javíthatnak a fuvarozók vállalkozási környezetén.
A közlemény szerint szóba kerülhet az adótartalom változtatáson kívül a szakképzés és a szakképzési hozzájárulás felhasználása, a használatarányos útdíj rendszerének kialakítása, valamint a hétvégi korlátozások.
A magas üzemanyagárak azonban csak részben sújtják a fuvarozókat, mivel ők az üzemanyagok áfáját visszaigényelhetik, és a magasabb ár nemcsak magasabb jövedéki adótartammal, hanem több áfával is jár. Az adótartalom változtatása egyébként az EU rosszallását is kiváltaná, ezt korábban a Pénzügyminisztérium is hangsúlyozta. A lehetséges változtatások egyrészt az egyes vállalkozásokat érintő kedvezmények terén képzelhetők el, vagy az útdíj rendszerének átalakításával.
Három megyére adtak ki viharjelzést - ítéletidővel ront ránk a hidegfront