eur:
412.82
usd:
391.08
bux:
79034
2024. november 28. csütörtök Stefánia

Még mindig nem tudni, kié lesz a csepeli kikötő

Továbbra sem dőlt el a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető cég sorsa. A folyamatban lévő, harmadik privatizációs pályázat eredményhirdetését 30 nappal elhalasztotta az ÁPV Rt.

A korábbi két privatizációs pályázatnál nagyobb az érdeklődés a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. megvásárlása iránt.

Az első tendernél valójában verseny sem alakult ki, hiszen a három pályázatból kettő érvénytelen volt.

A másodiknál hasonló helyzettel találkozott az ÁPV Rt. igazgatósága: jóllehet, a pályázati csomagot heten vették meg, végleges ajánlatot csak ketten tettek.

Ezek közül az egyik az a Rhenus-csoport, amely már az első privatizációs felhívásra is jelentkezett. A másik pedig az Erdért vezette konzorcium, amely 100 százalékos magyar tulajdonban van.

Az ÁPV Rt. ekkor úgy ítélte meg: az érdeklődés elmaradt a várttól, ráadásul a kínált vételár sem érte el a vagyonkezelő által reálisnak tartott értéket.

Harmadik kísérlet

A harmadik felhívást február közepén jelentette meg az ÁPV Rt. Az állami vagyonkezelő nem változtatott a korábbi feltételeken: továbbra is kikötő-üzemeltetési gyakorlattal vagy logisztikaiközpont-működtetési tapasztalattal kell rendelkezniük a pályázóknak.

Az is egyértelmű, hogy az ÁPV Rt. célja az árbevétel maximalizálása, illetve a fejlesztésekhez szükséges források biztosítása.

Tőkeerős befektetőre elsősorban azért van szükség, mert szakértők szerint évente legalább 1 milliárd forintot kellene fejlesztésre költeni.

A kikötőnek a magánosítást követően is meg kell felelnie számos előírásnak, egyebek közt az országos közforgalmú kikötői státusz törvényi követelményeinek.

Gondolkodási idő

A harmadik pályázat - amelyre négy ajánlat érkezett - elbírálása a napokban fejeződött volna be.

Az InfoRádió érdeklődésre ugyanakkor az ÁPV Rt-nél azt közölték: 30 nappal meghosszabbították az értékelési szakaszt.

Az InfoRádió értesülései szerint ennek hátterében elsősorban az áll, hogy az állami vagyonkezelő a lehető legjobb feltételekkel kívánja értékesíteni a 355 millió forintos alaptőkével rendelkező Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt-t.

Jelenleg tehát úgy tűnik, hogy május második felében derül ki: meg tud-e állapodni az ÁPV Rt. valamelyik befektetővel olyan vételárban, illetve fejlesztési tervben, amely biztosítja, hogy megérje átadni a Csepeli Szabadkikötő 75 évre szóló üzemeltetési jogát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Szájer József: a gondolataimat mostantól elmondom, de nem térek vissza a hivatásos politizáláshoz

A politika egy bizalmi műfaj, és ezt a bizalmat én eljátszottam, viszont gondolkodóként talán tudok olyanokat mondani még, ami figyelemre méltó, és ami esetleg érdekes lehet – mondta Szájer József, a Szabad Európa Intézet igazgatója, a Fidesz korábbi európai parlamenti képviselője. Az InfoRádió Aréna című műsorában kifejtette, hogy miként reformálná meg az Európai Uniót és arról is beszélt, milyen változást hozhat Donald Trump elnöksége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.28. csütörtök, 18:00
Demeter Szilárd
a Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 27. 21:48
×
×
×
×