A megbeszélés résztvevői ugyanakkor elismerték, hogy meglehetősen nehéz verseny vár Kínára, ugyanis a világ jelenleg vezető hajóépítő hatalmai gyártmányaiban nagy a hozzáadott műszaki érték aránya.
Kínának például nincs esélye arra, hogy az élre kerüljön a cseppfolyós gázt szállító hajók versenyében.
A nemzetközi hajóépítő piac 70 százaléka a dél-koreaiaké és a japánoké, az Európai Unió hajógyártása a piac 17 százalékát fedi le, Kína pedig 15 százalékos részesedést tudhat magának.
A kínai hajógyárak éves megrendelése 100 millió tonna. A kínai kereskedelem és gazdaság fejlődése várhatóan tovább növeli majd a nagy szállítóhajók iránti igényt.
Az országban már kidolgoztak egy ötéves tervet a hajóépítő ipar fejlesztésére.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat