Az indoklás szerint a partnerség eddig is csak csekély mértékban járult hozzá a Suzuki profit- és szabadpénzeszköz-termeléséhez, és az adósosztályzat fő szempontja a Suzuki erős pozíciója a japán és a feltörekvő országok kisautópiacán.
A japán Nihon Keidzai üzleti napilap jelentette a hét végén, hogy a jelentős veszteségekkel, elsősorban hazai piacvesztéssel küzdő General Motors eladja Suzuki-részesedését, ezzel véget vet az 1981-ben kezdett partnerségnek.
Később azonban mindkét cég nyilatkozatot adott ki, amely szerint nem számolják fel teljesen a tőketársítást, vagyis lehet, hogy csak részleges lesz az eladás, és a műszaki együttműködést mindenképpen folytatják.
A Suzuki korábban 290 milliárd jenes, azaz 2,5 milliárd dolláros készpénztartalékot jelentett az elmúlt év végéről. A cég tőzsdei értéke alapján a GM 20 százalékos részesedése körülbelül 2,3 milliárd dollárt ér.
A márciussal záruló üzleti évére a Suzuki 108 milliárd jenes üzemi eredményt ígér, a hatodik éves rekordot egyvégtében. 2010-ig egybillió jent tervez költeni termelése bővítésére és új típusok kifejlesztésére.
A General Motors tavaly októberben már eladta az ugyancsak 20 százalékos részesedését a japán Fuji Heavy Industries Ltd.-ből, a Subaru autómárka gyártójából, szintén pénzszerzés végett.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat