A brit repülőtér-üzemeltető társaság 75 évre kapta meg a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér üzemeltetési jogát.
A BAA a részvénycsomagért és a vagyonkezelési megállapodásért 464,5 milliárd forintot fizet.
A tranzakció pénzügyi zárásának tervezett időpontja december 23., ekkor kerülhet sor a tranzakció ellenértékének megfizetésére is.
A BA a részvényekért 60 milliárd forint, a vagyonkezelési szerződés módosításáért 389,5 milliárd forint és az ingóeszközökért 15 milliárd forint kifizetését vállalta.
A BAA a 2006 és 2011 közötti időszakra 65,5 milliárd forint értékű fejlesztést vállalt, az ÁPV Rt.-nek záráskor fizetendő osztalékelőleg 10 milliárd forint, az állami garanciával rendelkező nettó hitelállomány visszafizetése pedig mintegy 20 milliárd forintot tesz ki.
Amennyiben a privatizációs törvényt módosítják, az ÁPV-nek opciója lesz a fennmaradó 25 százalékot eladni a BAA-nek. A kiinduló ár 20 milliárd forint, amely évente 11,5 százalékkal emelkedik.
Ezen felül a BA Rt. a jövőben a mindenkori éves bevételének 0,5 százalékát kitevő vagyonkezelési díjat fizet a KVI részére. A Polgári Légiközlekedési Hatóság részére utasonként 25 forint felügyeleti díjat fizet a BA Rt., a tétel 2006-ra becsült értéke mintegy 400 millió forint.
Chris Woodruff, a BAA International ügyvezető igazgatója kifejtette: mindenképpen javítani kívánják a BA hatékonyságát. Példaként említette az alacsony kereskedelmi bevételeket és a magas légiforgalmi díjakat.
Elmondta: 2020-ra 20 millió utassal kalkulálnak, a kereskedelmi bevételeket 75 százalékkal kívánják növelni.
A következő öt évre vállalt minimum 65,5 milliárd forintot kitevő fejlesztések között említette új repülőgép-parkolóhelyek, szatelit terminálok, új parkolók és cargolétesítmény megépítését. Hozzátette: a két terminált egy terminállá integrálják.
Rémisztő megállapítást tett az észak-koreai diktátor