Az érintett alkalmazások között ott vannak légitársaságok, hotelek, bankok és utazási irodák appjai is, ami azt jelenti, hogy ezek a programok a használatuk során megadott bankkártya-adatokat is lementették.
Például az Abercrombie & Fitch, a Hotels.com és a Singapore Airlines is a Glassbox nevű, felhasználói viselkedést analizáló céggel dolgozik, mely lehetővé teszi az appfejlesztőknek, hogy felhasználási visszajátszás funkciót ágyazzanak a programba. Ez minden egyes mozdulatot, amely a kijelzőn történik, rögzít, majd elküldi a Glassboxnak. A cég a felvételeket elemezve tárja fel, mi nem működik megfelelően az alkalmazásban, illetve min tudnának még javítani a jobb felhasználói élmény kialakításáért - írja az mfor.hu.
A lap szerint találtak olyan alkalmazásokat, amelyekből a felvételeken nem takarták ki megfelelően a legérzékenyebb adatokat, így minden megadott útlevél- és bankkártya-szám tisztán látható volt, de más vizsgált esetekben e-mail címek és postai irányítószámok is kivehetők voltak.
A felvételek készítését jelezni kellene az appok adatvédelmi irányelveiben, de a Techcrunch egyetlen vizsgált alkalmazásnál sem talált erre vonatkozó részt, a Glassboxnak pedig, mivel nem appgyártó, nem kötelessége engedélyt kérni sem az Apple-től, sem a felhasználóktól.