A Kutatópont által végzett felmérésben szülőket kérdeztek meg a gyerekeik médiafogyasztási szokásairól. A válaszokból meglepő eredmény született: a 20 év alatt gyerekek 73 százalékának tabletje, 43 százalékának laptopja, illetve 35 százalékának van saját televíziója.
A felmérésből az is kiderült, hogy a tévénézést már 3 éves korban elkezdik, illetve a 6 év alatti gyerekek 15 százalékának tévéje is van.
A fiatalok elsődlegesen a tévét nézik, második helyre szorult az internet használata, nyomtatott sajtót pedig szinte alig vesznek a kezükbe. A Kutatópont azt is megkérdezte, hogy a szülők milyenen módon kontrollálják azt, hogy a gyerekük mit nézhet. A válaszokból az derült ki, hogy
a háztartások 67 százalékában nem használnak szűrőprogramot.
„Kevésbé jellemző sajnos az, hogy a szülők a gyerekekkel néznének együtt médiatartalmakat és utána átbeszélnék” – mondta Rabcsánszki Laura médiakutatási igazgató az InfoRádiónak, majd hozzátette, hogy a magyar szülőkre inkább az a jellemző, hogy ajánlások, illetve a korosztály szerinti besorolások alapján engedik a gyerekeiket a képernyők elé. Jelenleg a szülők 10 százaléka használ bármilyen szűrőprogramot, illetve 18 százaléka inkább az idősávok alapján dönt.