Sportos, elegáns és nagyon erős - ez jellemzi a legújabb BMW-t, az új 5-öst, amelyet hétfőn mutattak be az autógyár székhelyén, Münchenben.
Az elődhöz képest karakteresebb, lendületesebb vonalak, ugyanakkor összességében visszafogottabb forma jól jelzi, hogy vége a Chris Bangle-korszaknak: a februárban távozott főtervező megvalósult elképzeléseit sok rajongó csak nehezen fogadta el. Az új 5-ös látványa ugyanakkor egyáltalán nem megosztó.
Az BMW legsikeresebb szériájának új darabjában debütál a nyolcsebességes automata váltó. A korábbi 5-öshöz képest változás még, hogy az autó teherviselő elemei ezúttal mind acélból készültek, míg a burkolóelemeket, így a például motorháztetőt és az ajtókat - a súlycsökkentés érdekében - könnyűfémből gyártják.
A potenciális vásárlók széles motorpalettáról válogathatnak, amelyben egy 407 lóerős nyolchengeres, három hathengeres benzines (204-306 lóerő), és két, ugyancsak hathengeres dízel (204 és 245 lóerő).
Ugyancsak újdonság a BMW történetében először rendelhető aktív kormányzási csomag, az alapfelszereltséghez tartozik ugyanakkor az elektromechanikus szervokormány és a fékezőfunkcióval kombinált tempomat. Az új típushoz elérhető még többféle kényelmi, biztonsági és fogyasztáscsökkentő eszköz, így a parkolássegítő, ablakra vetítő kijelző, valamint fékenergia-visszanyerő berendezés.