Egy kísérlet során beigazolódott, hogy a férfiak hajlamosabbak a nagyobb pénzügyi kockázatvállalásra, ha erotikus képeket mutatnak nekik, mint akkor, amikor valami ijesztő képet látnak, például kígyót vagy valami közömböset, például egy tűzőgépet.
Az erotikus képek az agynak ugyanazt a részét aktiválták, mint a financiális problémák.
Az egyesült államokbeli Stanford Egyetem pszichológusai kimutatták, hogy a financiális döntések megkönnyítéséhez bármi jó, ami pozitív érzelmeket vált ki a döntéshozóból, azaz nemcsak a szex, hanem például egy csokoládé vagy egy lottónyeremény is ugyanezt a hatást éri el.
A kutatók a kísérletet csak férfiakon végezték el, mert mind mondták, nehezebb olyan férfit találni, amely a résztvevő összes nő szexuális érdeklődését egyaránt felkeltené. A férfiaknál könnyebb ilyen képet találni.