eur:
393.11
usd:
367.78
bux:
67042.09
2024. április 26. péntek Ervin

Életveszélyben az utasok, ha fáradtak a pilóták

Az utasok életét veszélyezteti, hogy a légitársaságok nem adnak elég időt pihenésre a pilótáknak. A brit pilóták közül ma kétszer annyian dolgoznak veszélyesen kimerülten, mint öt évvel ezelőtt - derült ki a BBC felméréséből.

A brit pilóták szövetsége szerint a helyzet még ennél is rosszabb. Szerintük a pilóták négyötöde panaszkodik arra, hogy hullafáradtan kell felszállnia. Ebből a szempontból nincs különbség a fapados és nemzeti légitársaságok között.

A pilóták fáradtsága súlyos veszélyt jelent, s már többször előfordult, hogy csak a csoda mentette meg az utasokat.

Egy esetben például, amikor a kapitány pihent, az első tiszt a fáradtságtól elaludt. A légiirányító hiába figyelmeztette a gépet, hogy a robotpilóta fordulóba kezdett, és egy másik utasszállító felé tart. Szerencsére a kapitány meghallotta a figyelmeztetést, és gyors reflexeinek köszönhetően nem ütköztek össze egy másik géppel.

"Egy másodpercre lehunytam a szemem, és tíz perc múlva ébredtem fel"


Egy másik fáradt pilóta nem sokkal felszállás után véletlenül kis híján leállította a motort. Egyikük pedig bevallotta, hogy repülés közben elaludt. "Egy másodpercre becsuktam a szemem, és tíz perc múlva ébredtem fel."

A BBC 32 pilótát faggatott ki, akik az intenzív munka és a szűkre szabott menetrend miatt nem képesek kipihenni magukat. Hiába panaszkodnak a légitársaságok vezetőinek, az egyre élesedő verseny miatt nem foglalkoznak a panaszaikkal.

Hat járat - pihenés nélkül

Több pilóta egyenesen azt állította: a főnöke megtiltotta, hogy fáradtságra hivatkozzon. "Állandóan fáradt voltam, de ahányszor szóltam emiatt, mindig az volt a válasz: megtagadod a munkát?" - mesélte egy csak Andy-ként említett pilóta.

Nagy-Britanniában a pilóták legföljebb 900 órát repülhetnek évente, és a BBC arra nem talált bizonyítékot, hogy ezt túllépnék. A Polgári Légihatóság szerint ugyan a pilóták 30 százalékkal többet repülnek, mint egy évtizede, de a fáradtság nem zavarhatja őket, mert a briteké a világon a legjobban kidolgozott rendszer.

A pilóták viszont állítják: többet dolgoznak, mint öt éve. Mivel egyre nagyobb az igény az olcsó utak iránt, gyakran előfordul, hogy a személyzet hat rövidebb utat is megtesz anélkül, hogy közben egyáltalán kiszállhatna a gépből.

Címlapról ajánljuk
Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők

Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők

A pénzügyi szektor sokkal jobban fel van készülve a különféle kibertámadásokra, mint az egészségügyi szolgáltatók – mondta az InfoRádióban Palicz Tamás egészségügyi kiberbiztonsági szakértő. Arról is beszélt, hogy az utóbbi időben előfordult, hogy bizonyos támadások után teljesen újra kellett szervezni egy-egy kórház vagy egyes estekben egy teljes régió működését.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Szép csendben egy új háborúba csúszott Európa, amit még nem veszített el

Szép csendben egy új háborúba csúszott Európa, amit még nem veszített el

Uniós szintű ellenintézkedéseket javasolnak a kínai „Övezet és Út” kezdeményezéssel (BRI), valamint Oroszország terjeszkedésével szemben. Az Európai Bizottság számára készült jelentés szerint Kína a BRI révén növeli gazdasági és geopolitikai befolyását, valamint azt szorgalmazzák, hogy az EU-nak aktívabb és stratégiai megközelítést kell alkalmaznia nemzetközi partnerségeit illetően, ha diverzifikálni akarja ellátási láncait és kezelni akarja az olyan kihívásokat, mint a klímaválság által kiváltott migráció. A szerencse az, hogy az EU még nem veszítette el teljesen a titkos gazdasági háborút, ráadásul több pénzt sem kell elköltenie, csak uniós szintű összefogásra van szükség.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×