Az újonnan épülő szakaszon és a korábbi főút négysávosításával készülő szakaszokon is előrehaladott állapotba került az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti projektje. A Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében összesen 34,29 kilométerrel bővül a korábban a fővárostól Törökszentmiklósig kiépített M4-es - írja a magyarepitok.hu.
A beruházás három részre bontva valósul meg: míg Törökszentmiklós és Kisújszállás elkerülő útja bővítést kap (8,1 és 8,7 kilométeren), addig a két település közötti szakasz új nyomvonalon épül meg 17,5 kilométeren.
Nicoara Miklós főépítésvezető elmondta, a törökszentmiklósi elkerülő szakaszán a forgalom átterelése az újonnan épített bal pályára megtörtént; jelenleg a jobb pálya építése zajlik, a zajvédő falak elkészültek.
A kopóréteg és a forgalomtechnika kiépítése júniusban elkészül, ezt követően a forgalom visszatérhet a jobb pályára, hogy a bal is befejezhető legyen.
Az érintett szakasz jelentős részprojektje a törökszentmiklósi csomópont, ahol az aszfalt kötőréteg már elkészült, jelenleg a rézsűk humuszolása, talajelőkészítés, valamint padka- és ároképítési munkák történnek. A főépítésvezető szerint a csomópontban a kopóréteg és végleges forgalomtechnikai munkák is elkészülnek a hónap folyamán.
A törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő között 17,5 km-en épülő új nyomvonalon és csatlakozó építményeken az aszfalt kötőréteg építési munkái befejeződtek, kivéve a meglévő közúti keresztezésben. Ezeken a helyeken a munkálatok a tavaszi átterelések után folytatódnak.
A 4204-es közút is új nyomvonalra kerül. A vezető itt három csomópont munkálatairól is beszámolt:
- a surjányi egyszerű pihenőben a szegély építési és térkövezési munkák 90 százalékban elkészültek,
- május végén kezdődött az aszfalt kopóréteg építése,
- majd a befejező munkarészek következnek.
Az örményesi csomópontban a két körforgalom között az aszfalt kopóréteg már kész, a forgalomtechnika készül; a meglévő útcsatlakozásnál a CKT útalap készül.
Az épülő M4-est keresztező Örményes-Fegyvernek közút forgalmát várhatóan június végén terelik át a csomóponthoz megépült új nyomvonalára.
A kisújszállási elkerülőről átadott információk szerint ott a jobb pályán az aszfalt kopóréteg és forgalomtechnika elkészült. Ezen a szakaszon az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás megkezdődött, az átterelés várhatóan június hónapban történik meg az újonnan megépült jobb pályára.
A csapadékvízelvezetés is előrehaladott állapotban van: a főpálya és keresztező utak átereszei, a hossz-szivárgók és a keresztcsatornák elkészültek. A közműépítés hasonló eredményeket mutat: a gázkiváltási munkák elkészültek, az ivóvíz-szennyvíz, és a villamos energia alépítményi munkái szintén elkészültek, akárcsak törökszentmiklósi csomópont közvilágítása. A kisújszállási komplex pihenőben a bal oldalon a térvilágítás szintén elkészült.
Jelentős mérföldkőnek számít az is, hogy az örményesi csomópont és a kisújszállási csomópont hídját is befejezték, így ezeknek júniusban elkezdődhet a műszaki átadása.
A beruházás egyik kiemelkedő eleme a Nagykunsági-főcsatorna felett átívelő híd, amelynek felszerkezetén már a szegélyek épülnek, május végén elérve a 85 százalékos készültségi szintet. Itt a szigetelési és befejező munkák is folyamatban vannak; míg a mederrendezési, partvédelmi munkák már elkészültek.
A Kisújszállást Kál-Kápolnával összekötő 102-es vasútvonal felett átívelő híd is elkészült, a rész műszaki átadása folyamatban van. A nyár folyamán megújul a meglévő (bal pályán fekvő) híd kopórétege és hídtartozékai is. Ugyanebben a fázisban tart a Budapest-Debrecen 100-as vasútvonal fölött épülő híd, ahol a rész műszaki átadás szintén folyamatban van, a bal pálya híd pályaszerkezete szintúgy megújul a projekt részeként. Mindkét vasúti műtárgyra történő átterelés június hónapban megtörténik az újonnan megépült kisújszállási elkerülő jobb pálya forgalomba helyezésével összehangoltan.