Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.34
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Sármellék, 2015. június 16.Utasok felszállásra várakoznak a török Freebird Airlines Antalya-Sármellék-Antalya charterjáratán először közlekedő repülőgépe érkezése előtt a sármelléki Hévíz-Balaton Airporton 2015. június 16-án.
Nyitókép: MTI/Varga György

Megújul a Hévíz-Balaton Airport, közepes utasszállítókat is képes lesz fogadni

A turizmus fejlődése és a szezonalitás csökkentése érdekében 3 milliárd forintból fiatalodik meg a repülőtér. Az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára szerint jelenleg főként áruszállítás zajlik a Kis-Balaton melletti légikikötőben.

"Mintegy 3 milliárd forint támogatást biztosít az állam, ebből 2,8 milliárd forintot tesz ki az infrastruktúra fejlesztésére, a maradékot eszközbeszerzésre és szolgáltatásra fordítjuk" - mondta a felújításról Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára az Indexnek. Hozzátette, jelenleg a sármelléki repülőtér futópályájának teljes körű karbantartása zajlik, megújul a gurulóút, a forgalmi előtér térvilágítása és a navigációs rendszer.

A fejlesztéssel az utasforgalmi terminálban lehetővé válik két személyszállító repülőgép egyidejű kiszolgálása. Az államtitkár elmondása szerint ezzel a projekttel nagyot lépnek előre.

"A repülőtér üzemeltetője, a Hévíz-Balaton Airport Kft., valamint a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalata, a Visit Hungary közösen folytatnak tárgyalásokat a 2026. évben tervezett menetrendszerű járatokról. A tárgyalások még folyamatban vannak, a cél, hogy a reptér segítse a térség közlekedését és növelje turisztikai vonzerejét"

- mondta az államtitkár.

Nagy Bálint szerint a repülőtér célja, hogy megújult infrastruktúrával és utascentrikus szolgáltatásokkal hozzájáruljon a Balaton környéki turizmus fellendítéséhez, ugyanis a térség gazdasága szempontjából az idegenforgalom húzóágazat.

A szakértők szerint a személyszállítás mellett a teherforgalom miatt is megéri repülőteret üzemeltetni a térségben. Az államtitkár szerint jelenleg elsősorban e-commerce cégek veszik igénybe, illetve az ad-hoc export áruszállítás a jellemző. Azt is megemlítette, hogy

a légi áruszállítási ágazat jelentős bevételi forrást tud generálni a repülőtér számára, ez a későbbi fejlesztések és karbantartási munkálatok miatt is fontos.

Az ÉKM statisztikái szerint 2023-ban összesen 4085 utas érkezett vagy indult a Kis-Balaton melletti reptérről, míg egy évvel később ez a szám: 4219 fő volt. Jelentős növekedés történt az áruforgalom területén: 113 tonnáról egy év leforgása alatt 1700 tonnára nőtt a Hévíz-Balaton Airport forgalma.

A felújított repülőtér képes 150-220 fős gépek kiszolgálására, így alkalmas diszkont- és charterjáratok fogadására Európából és Ázsia közeli régióiból.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×