Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.85
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Sorszámcsíkot ragasztanak egy forgalmi engedélybe a műszaki vizsga végén egy tatabányai vizsgahelyen 2016. január 12-én. Idén januártól változott a műszaki vizsga rendje, kötelező lett az előminősítő vizsga. Azok a gépkocsik, amelyek ezen nem felelnek meg, nem is kerülhetnek a vizsgabiztosok elé.
Nyitókép: MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Kovács Kázmér: óriási terhet jelentene a magyar autósoknak a műszaki vizsgáztatás uniós szigorítása

Az Európai Bizottság javaslatai milliós számban érintenék a magyar autósokat, akik jelentősen több költséggel számolhatnának – mondta az InfoRádióban Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának tagja.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, az Európai Bizottság átfogó javaslatcsomagot terjesztett elő a járművek műszaki vizsgáztatásáról, nyilvántartásáról és közúti ellenőrzéséről szóló uniós szabályozás módosítására. A javaslat szerint minden tíz évnél idősebb személygépkocsira és furgonra évente kötelező műszaki vizsga vár. Ezzel párhuzamosan a motorkerékpárokra vonatkozó jelenlegi kivételeket megszüntetnék: a 125 cm³ feletti motorok számára is kötelező lenne a rendszeres műszaki vizsgálat. A műszaki vizsgák technológiai színvonala is emelkedni fog: az új járműtípusokra – különösen az elektromos autókra – szabott ellenőrzések bevezetését írná elő az EU. Tesztelni kell majd például a biztonsági rendszerekhez tartozó szoftverek épségét is.

„Ez még nem egy elfogadott szabályozás, hanem egy felvetés, egy előterjesztés, ami mellett és ellen is szólnak érvek” – mondta az InfoRádióban Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának tagja. Az idősebb autók évenkénti vizsgáztatása számításai szerint milliós nagyságrendben érintené a magyar autótulajdonosokat, mert a hazai járműállomány átlagéletkor 14-15 év, és az igazi problémát az jelenti, hogy ez jelentős költségnövekedést jelentene a jelenlegi szabályokhoz képest, amelyek szerint az autókat kétévente kötelező műszaki ellenőrzésre vinni.

Az ügyvéd szerint az is kérdéses, hogy a vizsgaállomásoknak lenne-e kapacitásuk a megnövekedett feladatok ellátására, és nemcsak a műszaki kapacitás a bizonytalan, hanem az is, hogy van-e ehhez elég megfelelő hatósági jogosítvánnyal rendelkező vizsgabiztos is.

Kovács Kázmér nem tartja valószínűnek, hogy ezt változatlan formában végül elfogadják, példaként említette, hogy korábban nagy port kavart az idősek jogosítványhosszabbításának a szigorítása is, és végül abból sem lett semmi.

Az Európai Bizottság indoklása szerint a régi járművek gyakrabban hibásodnak meg, nagyobb valószínűséggel vesznek részt balesetben, és aránytalanul sok káros anyagot bocsátanak ki, de az ügyvéd szerint elenyésző számú balesetet okoz az érintett autók műszaki hibája, sokkal gyakoribb az emberi mulasztás,

„Én nem gondolom, hogy ebben a formában elfogadják az előterjesztést, de lehet szigorítás, ha nem is ilyen mértékű” – mondta az ügyvéd.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×