eur:
411.41
usd:
397.57
bux:
0
2025. január 1. szerda Fruzsina
Founded in 1884, Budapest Keleti, or Eastern railway station, is the primary gateway to Hungarys capital as well as the most loaded transportation joint in the country. According to statistics, about 410 trains arrive and depart from the station daily.
Nyitókép: Eric Yang/Getty Images

Gyászos a helyzet: csavarhúzóval megszúrt buszvezető, sörrel leöntött jegyvizsgáló

Idén is nőtt a MÁV-csoport közfeladatot ellátó munkavállalóival szembeni bántalmazások száma – közölte a vállalat vasárnap.

Az utóbbi két évben újra meredeken emelkedett a bántalmazások száma a vasúttársaság közfeladatot ellátó kollégáival szemben. 2023-ban 78 alkalommal szenvedtek el erőszakos támadást jegyvizsgálók, míg 2024. december közepéig 100 eset történt, ebből 59 alkalom tettlegesség, 39 tettleges becsületsértés, 2 esetben pedig 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett munkatársunk, egy esetben pedig életveszélyesen megfenyegették – írja közleményében a MÁV-csoport.

A szóbeli fenyegetéseken túl többször előfordult, hogy leköpték vagy megdobálták, de volt példa arra is, hogy sörrel leöntötték a munkáját végző jegyvizsgálót, az agresszív utasok gyakran nem állnak meg a verbális erőszaknál, hanem lökdösik, megütik, megrúgják vagy akár késsel sebesítik meg a jegyvizsgálót. A járatokon 1 esetben utastársukat bántalmazta egy jegy nélküli agresszív utas, míg 262 lopást regisztrált a vasúttársaság.

Idén egy támadás érte a MÁV–HÉV egyik járművezetőjét, egy utas a vállán megütötte. A HÉV-vonalakon rendészek látják el a személy- és vagyonvédelmi feladatokat. A MÁV–HÉV adatai alapján idén a legtöbb atrocitás a H8/H9-es vonalon történt, ezért ezen a vonalon jelentősen megnöveltük a rendészek létszámát. Mint írják, a társaság szoros együttműködésben áll az illetékes rendőrkapitányságokkal, a Készenléti Rendőrséggel és a kerepesi, valamint egy gödöllői illetékességű polgárőr szövetséggel. A biztonság növelése érdekében számos állomásra és megállóhelyre térfigyelő kamerákat telepítettek, és a jövőben is folytatják ezek telepítését. Emellett testkamerákat szereztek be a HÉV rendészek számára, amelyek használata jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az intézkedés alá vont személyek együttműködők legyenek, és minimalizálják a fizikai és verbális erőszak előfordulásának lehetőségét.

A Volánbusz szolgálatban lévő kollégák 2024-ben 224 alkalommal kényszerültek különböző okokból rendőri segítséget kérni munkájuk végzése során. Ebből 116 esetben kifejezetten autóbusz-vezetők elleni szóbeli atrocitás vagy fizikai támadás miatt kellett a hatósághoz fordulniuk, és 8 esetben meg is sérültek a közfeladatot ellátó munkatársak, további három esetben pedig az állomásokon szolgálatot teljesítő biztonsági őrök is. Csak decemberben 13 alkalommal inzultálták az autóbusz-vezetőket, további 7 esetben pedig egyéb okok – például egymással összeverekedő utasok – miatt vált szükségessé a rendőri beavatkozás. Karácsony előtt pár nappal egy utas azt sérelmezte, hogy az autóbusz-vezető lassan vezet és emiatt lekéste a csatlakozást. Leszálláskor verbálisan bántalmazta és négyszer arcon ütötte a munkáját végző és a forgalmi viszonyoknak megfelelően közlekedő járművezetőt. Novemberben egy hölgy vette zokon az autóbusz-vezető felszólítását arra vonatkozóan, hogy hagyja abba a szemetelést, és társával együtt tettlegesen torolta meg a jószándékú figyelmeztetést. Augusztusban egy utas sérelmezte a járművezető intézkedését, ezért ülőhelyéről felállva fenyegetőzött, leköpte és több alkalommal megütötte, illetve ököllel arcon ütötte a buszsofőrt. Emlékezetes az a nagy sajtónyilvánosságot kiváltó júniusi eset is, amelynek során egy utas

csavarhúzóval szúrta lábon az autóbusz-vezetőt.

A MÁV-csoport tájékoztatása szerint legtöbbször az utazási jogosultságok ellenőrzésekor alakulnak ki konfliktusok, amikor az utazni szándékozó személynek nincs menetjegye vagy nem a megfelelő menetjeggyel rendelkezik, és azt a helyszínen sem kívánja megvásárolni. Sokszor különösebb indok sem kell hozzá, többen ok nélkül, vagy ittasan, tudatmódosító szerek által befolyásolt állapotban zaklatják a járművezetőket és akár a többi utast is. A bántalmazó és garázda viselkedés a fizikai sérülések mellett lelki traumát okoz az áldozatoknak, és az utasok biztonságérzetét is rontja.

A fedélzeti-, állomási- és testkamerák segítségével, továbbá a rendőrség hathatós együttműködésének köszönhetően sikerül elfogni az elkövetőket, akiket akár gyorsított eljárással is felelősségre vonnak. A jegyvizsgálók, az autóbusz-vezetők, a mozdonyvezetők, a HÉV járművezetők és a rendészek is közfeladatot ellátó személyek, tettleges bántalmazásuk bűncselekménynek számít, az elkövető súlyos büntetésre számíthat,

tette szabadságvesztést is vonhat maga után.

A MÁV-csoport célja, hogy kollégái biztonságban végezhessék a munkájukat és egyetlen bűncselekmény se maradjon jogkövetkezmény nélkül. Bántalmazás esetén mind a munkavállaló, mind a MÁV-csoport kötelező jelleggel feljelentést tesz, és nyomatékosítjuk, hogy közfeladatot ellátó munkatársaival szembeni agresszió soha nem maradhat következmények nélkül – zárul a közlemény.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Légicsapásra ébredtek Kijev lakói, leállt a gázszállítás Ukrajnán keresztül  - Háborús híreink újév napján

Légicsapásra ébredtek Kijev lakói, leállt a gázszállítás Ukrajnán keresztül - Háborús híreink újév napján

Oroszország szerdán kora reggel dróncsapást mért az ukrán fővárosra, Kijevre, amely legalább három embert megsebesített és két kerületben épületeket rongált meg - közölték városi tisztviselők. Az orosz Gazprom energiaipari óriás közben közölte: moszkvai idő szerint 8 órától, vagyis magyar idő szerint 6 órától leállították az Ukrajnán keresztül Európába irányuló gázexportot, mivel lejárt az erről szóló, Ukrajnával kötött tranzitmegállapodás. Háborús híreink újév napján.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. január 1. 08:17
×
×
×
×