Az egy éve bevezetett digitális fizetési szolgáltatással kapcsolatban nagyon pozitívak az eddigi tapasztalatok, indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül - írja sajtóközleményében a közlekedési vállalat.
A cél, hogy a BKK a potenciális beszállító partnerekkel egyeztetve minél megalapozottabb döntést hozzon a tervezett szolgáltatás kialakításáról.
Az elmúlt években a fővárosi közösségi közlekedésben is egyre több a modern technológiai megoldás, az ügyfelek előszeretettel használják a digitális értékesítési csatornákat, melyek részaránya a BKK értékesítésében idén már 30 százalék feletti.
A BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO rendszer egyre népszerűbb. A szolgáltatás a vállalat adatai szerint jelenleg Budapest leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási formája. Lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A nemzetközi viszonylatban már évek óta alkalmazott eljárás során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.
A változó ügyféligényekre reagálva a BKK a közbeszerzési eljárás részeként július 8-án előzetes piaci konzultációt indít, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert.
A konzultáció célja a potenciális beszállító partnerekkel való szakmai egyeztetés, melyen a részvevők megismerhetik a BKK szolgáltatással kapcsolatos elvárásait, valamint egyeztethetik a rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos kérdéseket.
Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&GO rendszer bővítésére vonatkozóan.
A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegytípust. Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, a BKK számításai szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is.
A Pay&GO indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül - írja a vállalat. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát így vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.