Infostart.hu
eur:
399.63
usd:
341.91
bux:
99841.88
2025. július 11. péntek Lili, Nóra
Nyitókép: Volánbusz Zrt.

Kitalálja, hol utaztak tavaly 837 millió alkalommal?

Minden csúcsot megdöntött a szolgáltató forgalma. A Volán az ügy főszereplője.

Tavaly több mint 800 millió utazás történt a MÁV-Volán-csoport járatain; a MÁV-START utasforgalma rekordot döntött - közölte a MÁV Zrt. csütörtök reggel.

A közlemény szerint a MÁV-Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió volt az utazások száma, 118 millióval több, mint 2022-ben.

Ez azt mutatja, hogy a vasúti közlekedés népszerűsége - az infrastruktúra és a járműállomány kihívásai ellenére is - lendületesen növekszik Magyarországon - írták, hozzátéve, ebben meghatározó szerepet játszott a vármegye- és országbérletek rendszerének bevezetése.

A MÁV-START belföldi járatain 2023-ban csaknem 178 millió, a nemzetközi vonatokon pedig közel 3,4 millió utazást mért a vasúttársaság, ezzel új rekordot ért el.

A társaság minden eddiginél több járatot állított forgalomba: tavaly már 1,2 millió vonat közlekedett, 130 ezerrel növelve a járatok számát 2019-hez képest, és 50 ezerrel a 2022-es adathoz viszonyítva - tették hozzá.

Közölték azt is, hogy a Volánbusz helyi és helyközi járatait tavaly 585 millió alkalommal választották az utasok, ez 65 millió utazással múlta felül a 2022-es adatokat. Tanítási napokon csaknem 5,5 ezer busz, 42,5 ezer helyközi és 12 600 helyi járat szolgálja ki az utasokat. A minél korszerűbb és még inkább környezetbarát utazás érdekében 2018 óta a társaság 2500 új járművet állított forgalomba.

A HÉV-ek utasforgalmában érezteti még leginkább a hatását az otthoni munkavégzés (home office) elterjedése, de a 2022-es adatokhoz képest tavaly így is 7 millióval több, csaknem 71 millió utazáshoz vették igénybe a zöldfestésű kötöttpályás járatokat - áll a közleményben.

Az összegzés szerint mindez jól mutatja, hogy a magyar utasok körében is egyre nagyobb a nyitottság és az igény arra, hogy az autózás helyett a fenntartható közösségi közlekedést válasszák, hiszen minden fejlesztéssel növelhető az utasszám.

Címlapról ajánljuk
Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

A klímaváltozás miatt egyre gyakoribbak lesznek a hétfőihez hasonló heves viharok – figyelmeztet Ürge-Vorsatz Diána. A CEU professzora, az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének alelnöke azt is hangsúlyozza: a folyamatot visszafordítani nem tudjuk, de a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításával meg tudjuk állítani a jelenlegi szinten.

Orbán Viktor péntek reggel: ha az EU felvenné Ukrajnát, háborúban állna Oroszországgal

A Kossuth rádióban kezdte a napot a miniszterelnök. Szólt az Ukrajnában sorozása után elhunyt magyar-ukrán kettős állampolgár tragédiájáról, aminek gyökerei a háborúhoz vezet vissza. A háborút felőrlő vérszivattyúnak nevezte, amelyben az oroszok nyerésre állnak, Ukrajna és Európa pedig elvesztette, még ha nem is vallja be. Elmondta, melyik Németországhoz szeretné, ha Magyarország hasonlítana, és szó esett az Otthon Start programról is, amelynek továbbfejlesztését is belengette az állami alkalmazottak számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.11. péntek, 18:00
Petőházi Tamás
a Gabonatermesztők Országos Szövetségének elnöke
Világszinten is különleges, okos autópálya-szakaszt adtak át Magyarországon

Világszinten is különleges, okos autópálya-szakaszt adtak át Magyarországon

Egyedülálló digitális rendszert helyeztek üzembe az M1-M7 autópálya közös szakaszán, amely valós idejű forgalomfigyeléssel és modellezéssel a jövő közlekedésének alapját képezi - közölte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépjárműtechnológia Tanszéke. A Budaörs mellett létrehozott intelligens infrastruktúra nemcsak a hazai közlekedésbiztonságot javítja, hanem nemzetközi szinten is kiemelkedő tesztkörnyezetet biztosít az önvezető technológiák fejlesztéséhez.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×