eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Nyitókép: police.hu

A rendőrségi vizsgálat szerint rengetegen fittyet hánynak a közlekedésbiztonságra

A rendőrség az elmúlt hónapban azt vizsgálta, betartják-e a sofőrök a biztonsági övre, bukósisakra és gyermekülésre vonatkozó kötelező előírásokat.

A police.hu-n közzé tett eredmények alapján számolt be az Index az eredményekről. A portál azt írja, a számok nem túl biztatóak. Mint írják a rendőrségi oldalon, az utóbbi időszak adatai azt mutatják, hogy emelkedett azoknak a száma, akik azért haltak meg egy balesetben, mert nem kötötték be magukat.

Kiderült, hogy a rendőrök az utakon

az elmúlt hónapban több mint 10 700 olyan autóssal – 80 százalékban sofőrökkel – találkoztak, akik fittyet hányva a szabályokra nem csatolták be a biztonsági övet.

Pedig rengetegszer hangsúlyozták már, és most is írják, hogy az öv életet menthet.

Azt is ellenőrizték, hogy szabályosan használják-e az autósok a gyermekülést. Ebből az derült ki, hogy

csaknem kétszázan a gyermekük testi épségét és életét kockáztatták azzal, hogy vagy szabálytalanul, vagy egyáltalán nem használták a gyermekülést.

A rendőrség beszámolója szerint a leggyakoribb kifogások között szerepelt az, hogy a biztonsági öv kényelmetlen, vagy az „épp csak leugrottam a boltba/óvodába/iskolába” kezdetű mondatok. A bukósisakot sem mindenki használja: az ellenőrzött motorosok közül mintegy ötven ember mulasztotta el felvenni.

Címlapról ajánljuk
Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×